Új fejezetet nyitott a sarki expedíciók történetében a Toyota Hilux. 70 000 kilométert tett meg a világ leghidegebb és legbarátságtalanabb környezetében.

Errefelé meglehetősen ritkák a benzinkutak
-50 fokban kalandos autózni

-50 fokban kalandos autózni

-50 fokban kalandos autózni


Az Extreme World Races által szervezett sarkvidéki program lényege az volt, hogy a járművek kétszer szelték át a rideg kontinenst. Az új világrekordot három Hilux  állította föl, köztük két 6×6-os meghajtású változattal, amelyek egyenként 9500 kilométert teljesítettek. Az összesen majdnem 30 000 kilométeres teljes távolság a leghosszabb sarkvidéki expedíció, amelyre valaha sor került.

2011. novemberétől 2012. februárjáig a csapat összesen tíz Toyota Hilux segítségével állított fel üzemanyag lerakatot és időjárás-figyelő állomást, valamint tudományos kutatásokhoz és egy síverseny megszervezéséhez is segítséget nyújtott.

Speciális gumikkal hajtottak a hóra

Speciális gumikkal hajtottak a hóra

Az Antarktisz mostoha vezetési körülményeivel, a -50°C-os hideggel, a 3400 méteres magasságokkal megküzdő járműveket a 4×4-es autók átalakításával foglalkozó, izlandi Artic Trucks készítette fel. Beleértve a szükséges módosításokat, mint például, hogy daruval látták el az autókat a nehezebb felszerelések mozgatásának megkönnyítésére.
A nagy hidegben a mezei gázolajjal bajban lettek volna

A nagy hidegben a mezei gázolajjal bajban lettek volna

A nagy hidegben a mezei gázolajjal bajban lettek volna


Az extrém hidegre való tekintettel Jet A-1-es repülőgép-üzemanyagot alkalmaztak, amelyhez 280 literes üzemanyagtartályt (a 6×6-os változathoz pedig 800 literest) építettek be. Módosították a felfüggesztést és a hajtásláncot, kúszófokozattal és extra-nagy, de különlegesen alacsony nyomású kerekekkel látták el az autókat. A különleges kerékmegoldásnak köszönhetően az abroncsok hozzávetőleg 17-szer nagyobb felületen érintkeztek a talajjal, mint hétköznapi társaik.

A Hilux legendás minőségének, tartósságának és megbízhatóságának komoly elismerést jelent, hogy a háromliteres D-4D dízelmotor és a sebességváltó teljesen változatlan formájában is megfelelt az expedíció céljainak.