i típusjelöléssel kínálja majd a BMW az elektromos-hajtással szerelt járműveit, elsőként az i3 és i8 modelleket. A már prototípus formájában tesztelt i8 nemcsak kupé, de roadster verzióban is megvalósulhat, miután a bajor márka bemutatta az i8 Concept Spydert.
Az autó nagy vonalakban a tavaly bemutatott i8 nyitott változata, de sok tekintetben más. Rövidebb a tengelytávolsága (2605 mm) és a teljes hosszúsága (4480 mm) is. A rövidítésnek a hátsó ülések estek áldozatul, hiszen a 2+2 személyes i8-cal szemben az i8 Spydernek csak két utasa lehet.
Megtartotta különleges hátsó lámpáit és egészen lapos első fényszóróit is az autó, de alapvető vonalai is egyértelművé teszik a rokonságot. A futurisztikus megjelenésű sportkocsi utascellája szénszál erősítésű műanyagból készült, miközben a hajtásláncot tartalmazó részek alumíniumötvözetből.
Az utastér sportosan elegáns, amelyet a modern formák mellett a karbon, a bőr, és a fekete zongoralakk-betétek egyvelege rajzol meg. Csomagtartója 100 literes.
Hasonlóan kupé testvéréhez, a roadster is hibrid hajtást rejt. Az első kerekeket 131 lóerős villanymotor hajtja, míg a hátsókat 223 LE-s háromhengeres turbós, benzines pörgeti. A két motort az úgynevezett energiaalagút köti össze, ebben kapott helyet a két óra alatt feltölthető lítiumion akkumulátor. Csak a villanymotor használatával 30 kilométert tehet meg az i8 Concept Spyder, ennek köszönhetően a szabvány szerint mindössze 3 liter azt átlagfogyasztása.
Mindkét motort együtt, vagyis az autót négykerék-hajtásúként használva 354 LE és 550 Nm nyomaték gyorsítja a kocsit. Ezzel 5 másodperc alatt képes elérni a 100 km/órás sebességet, a végsebessége pedig 250 km/óra elektronikus korlátozás mellett.