Úgy sikerült új Vipert alkotni a tervezőknek, hogy a forma azonnal azonosítható. Hosszú orr és mögötte a buborékformájú utastér, a bukósisakkal is megfelelő tetővel. Az új, a gyár szerint ötödik generáció egyértelműen a klasszikus, első sorozatra emlékeztet, sem mint a legutóbbira. Jellegzetes megoldás a hátsó sárvédők hátsó élben való kivezetése, illetve az oldalsó kipufogók.
A Fiat-Chrysler házasságnak köszönhetően az autó elkészítésében a Ferrari is segédkezett, tudásukat elsősorban az utastér kialakításánál kamatoztatták. Elődjéhez képest így sokkal jobb minőség fogadja az utasokat, finom bőr és Harman Kardon hi-fi is elérhető. A műszerfal digitális, de ha az ott látott információk kevésnek bizonyulnának a középkonzolon egy 8,4 colos képernyőről további adatok kaphatók.
Szerencsére a Viperre nem hat a downsizing-forradalom, motorja továbbra is V10-es, a hengerűrtartalom teherautós, 8,4 liter. A motor mostani új változata, új szívócsővel, dugattyúkkal, szelepekkel és katalizátorral gazdagodott. A teljesítménye 41 lóerővel több, mint korábban, 649 LE.
Nem kevésbé ütős a nyomaték sem, hiszen 814 Nm támadja a hátsó, 355 mm széles gumikat, ez a korábbinál 54 newtonméterrel több. A Viper igazi sportkocsi, ami azzal jár, hogy hatfokozatú manuális sebességváltó és sebességfüggő önzáró differenciálmű dolgozik a hajtásláncban.
Nemcsak motorteljesítményben múlja felül elődjét az új Viper, de súlyban is jobb, miközben a karosszéria merevsége 50 százalékkal jobb, mint eddig. Köszönhetően többek között a karbon motorháztetőnek, tetőnek, csomagtérfedélnek, valamint az alumínium ajtóknak, a 2012-es változat 45 kilóval könnyebb elődjénél. 1521 kilót nyom. Így aztán nem meglepő, hogy a sportkocsi súly/lóerő aránya jobb, mint pl. a Lamborghini Aventadoré.
Egyelőre azt nem tudni, hogy mindez a dinamikában is jelentkezik-e, még nem hozták nyilvánosságra a gyorsulási és végsebességre vonatkozó adatokat.
Továbbra is számít a Chrysler azokra, akik nemcsak utcán, de versenypályán is használnák autójukat. Nekik kínálják a pályacsomagot, amelyben sportosabb abroncsok, négy fokozatban állítható kipörgésgátló és menetstabilizáló, erősebb fékek is szerepelnek. A GTS kivitel viszont a több luxusra vágyóknak készül, ekkor a műszerfal is bőrborítású, a lengéscsillapítók pedig az utastérből állíthatók lágyabbra.
Az utcai változattal egy időben bemutatkozott a Viper versenyautó változata is. A gyár az Amerikai Le Mans Sorozatban indul a kocsival.