Repülő autók prototípusát tesztelték az Egyesült Államokban és Hollandiában, ám az új közlekedési eszköz nem jelent menekvést a dugókból, ugyanis mind felszálláshoz, mind leszálláshoz kifutópályára van szüksége.

6,7 litert fogyaszt közúton
6,7 litert fogyaszt közúton

6,7 litert fogyaszt közúton

6,7 litert fogyaszt közúton


Az amerikai Terrafugia Inc., amely 2006 óta dolgozik a repülő autó kifejlesztésén, hétfőn jelentette be, hogy a jármű prototípusa sikeresen túl van az első tesztrepülésen, 426 méterre emelkedett, és 8 percig maradt a levegőben. Összehasonlításul: az utasszállító repülőgépek 10 000 méterre emelkednek.

A Transition kétüléses, négykerekű jármű, amely összecsukható szárnyainak köszönhetően egyaránt részt vehet a légi és a közúti forgalomban. A földön óránként 112 kilométeres sebességre képes, a levegőben óránként 185 kilométert tesz meg. Közúti forgalomban 6,7 litert fogyaszt átlagosan.

A vállalat célja, hogy a jármű jövőre már kereskedelmi forgalomba kerüljön, a Transition fogyasztói ára 279 ezer dollár (62,2 millió forint) lesz. Eddig száz potenciális vásárló fizette be a 10 ezer dolláros előleget, hogy az elsők között juthasson hozzá a repülő autóhoz, amikor az forgalomba kerül. A Terrafugia Inc. szerint mindössze 20 órás repülés alatt elsajátítható, hogy miként lehet biztonságosan közlekedni a járművel a levegőben.

A Transitiont bemutatják az április 6-án kezdődő New York-i Nemzetközi Autószalonon.

Nagyjából 80 millióba kerül a PAL-V

Nagyjából 80 millióba kerül a PAL-V

Nagyjából 80 millióba kerül a PAL-V


Túl van már néhány tesztrepülésen a holland konstruktőrök által kifejlesztett PAL-V (Personal Air and Land Vehicle), azaz légi és közúti személyautó, amely mind az égi, mind a földi sztrádán óránkénti 112 kilométeres sebességre képes. Robert Dingemanse, a raamsdonksveeri székhelyű PAL-V társaság igazgatója kedden közölte, hogy az első sikeres próbarepülést a múlt hónapban egy hollandiai katonai támaszponton hajtották végre.

A PAL-V girokopter, amely 500 kilométeres utat képes megtenni 1200 méteres magasságban. Amikor landol, „behúzza” rotorját és átalakul háromkerekű közúti járművé, amelynek egy tankolás 1200 kilométerre elegendő. A felszálláshoz 165 méteres kifutópályára van szüksége, leszálláshoz pedig 30 méteresre, ezért csak repterekről startolhat, s ott is szállhat le.

A tervek szerint a PAL-V 2014-ben kerül kereskedelmi forgalomba 250-300 ezer eurós (73-88 millió forint) áron.