Már hagyománya van a GTS modelleknek a Porschénél, a Panamera és a 911-sorozat is kínál az átlagnál sportosabb variánst. A sor most újabb modell folytatódik, a német autógyár a Pekingi Autószalonon állítja ki az új Cayenne GTS-t. Ez már a második Cayenne GTS, hiszen a szabadidő-autó első generációjából is készült ilyen modell.

Erősebb, gyorsabb Porsche dömper 1
Erősebb, gyorsabb Porsche dömper 13


A Cayenne S és Cayenne Turbo közé tervezett modell, a Cayenne S-hez hasonló 4,8 literes benzinmotort rejt, de a V8-as itt 20 lóerővel többet tud, azaz a teljesítménye 420 LE. Ennek megfelelően a GTS gyorsabb is, mind a 0-100-as sprint, mind a végsebesség tekintetében.

Százra 5,7 másodperc alatt gyorsul, míg a csúcssebessége 261 km/óra. Ha azonban a vezető visszafogottan autózik, akkor a fogyasztása sem borzasztó, a szabvány szezont beéri 10,7 liter üzemanyaggal is. A sebességváltó nyolcfokozatú automata, amely mind a négy keréknek juttat a nyomatékból.

Az erősebb motor mellé átalakított futómű is jár, a karosszéria 24 milliméterrel alacsonyabban ül, mint a Cayenne S-nél, az alapáron járó aktív felfüggesztés pedig feszesebb hangolásával segíti a gyorsabb kanyarvételt.

Külsőre is átlag feletti a GTS kivitel, amelyet a Cayenne Turbóról átvett elemekkel díszítenek. Sportosabb orr-rész, sárvédőszélesítések, hangsúlyosabb küszöbök és hátsó szárny kerül a kocsira. Belül Alcantara betétekkel különlegesebbé varázsolt bőrborítás fogadja az utasokat. Az elől ülőknek sportülés jut.

2012 júliusában kezdődik a Cayenne GTS értékesítése, a németországi ára 90 774 euro (26,9 millió forint).