A Toyota 158,9 milliárd eurós (47 500 milliárd forint) 2011-es forgalmával szemben a Volkswagen konszern (az összes hozzá tartozó márkával) 159,3 milliárd euró (47 650 milliárd forint) forgalmat bonyolított.
A Volkswagen értékesítési árbevételben messze megelőzte az amerikai General Motors (GM) autógyárat is, amely 108 milliárd euró (32 300 milliárd forint) bevételre tett szert tavaly. A Daimler 106,5 milliárd eurós (31 800 milliárd forint) értékesítési árbevétellel szorosan a GM nyomában jár.
A GM azonban 2011-ben visszakerült értékesítési lista élére, mintegy 9 millió autó eladásával. A Volkswagen tavaly 8,3 millió, a – korábbi világelső – Toyota pedig 8 millió autót adott el. A VW-csoport tervei szerint 2018-ban tudja átvenni az elsőséget az autóeladások terén.
Az Ernst & Young elemzése szerint a Volkswagen az üzleti eredmény tekintetében is listavezető: 11,3 milliárd eurós kamat- és adófizetés előtti eredményével messze maga mögé utasította a Daimlert 8,8 milliárd eurós, és a BMW-t 8,0 milliárd eurós eredményével. Az üzleti eredményráta tekintetében azonban csak az ötödik helyen áll a világranglistán, sorrendben a BMW, a Hyundai, a Daimler és a Kia után.
Forrás: MTI