Egyre több használt autó éri meg harmincadik születésnapját, ami megadja a veteránná minősítés esélyét – derül ki a VeteránPark.hu felméréséből. Az oldtimeres közösségi oldal adatai alapján a másfél éve kimutatott 90 ezerről 120 ezerre nőtt a veteránkorú járművek száma hazánkban. Zömük természetesen nem féltve ápolt oldtimer, hanem kalákás építkezést túlélt családi autó, amely elmúlt 30 esztendős.
A honlapon megtalálható lista a 2011. december 31-i állást tükrözi. Sajnos az autók nem típus szerint bokrosítva szerepelnek, de akit érdekel a téma, az kibogarászhatja, hogy a hány S-osztály is van forgalomban az 1979-ig gyártott első generációból 280-as, 350-es, 450-es motorral.
VAZ 2103: 2823 db
Viszonylag sok a harmincasok között a Lada, a szerintünk legszebb modellből, a 2103-as Ezeröcsiből például 2823, 1971 és 1982 közötti autónak van forgalmija.
A tíz legidősebb forgalomban lévő veteránkorú autó:
1. Panhard Levassor (1898)
2. Panhard Levassor (1899)
3. Panhard Levassor (1900)
4. De Dion Bouton (1902)
5. FIAT Wiener Dolomit C2 (1910)
6. Ford Model T (1917)
7. Citroën C2 (1922)
8. Citroën Torpedo (1922)
9. Citroën B2 (1923)
10. Salmson VAL 3 (1923)
A tíz legidősebb forgalomban lévő veteránkorú motor:
1. Indian Scout (1927)
2. D-Rad R-06 (1928)
3. Harley-Davidson JD (1928)
4. Indian 101 Scout (1928)
5. NSU 501T (1928)
6. BMW R16 (1929)
7. Indian D G P (1929)
8. Harley-Davidson 30 (1930)
9. Méray JAP P-350 (1931)
10. Norton 19 (1932)
Forrás: VeteránPark/KSH