Idén is felmérést készített a Veteránpark.hu közösségi oldal a magyarországi oldtimerállományról. A youngtimerek száma szépen nő
A veteránkorú járművek zöme három évtizedet túlélt használt autó, nem féltve óvott youngtimer

A veteránkorú járművek zöme három évtizedet túlélt használt autó, nem féltve óvott youngtimer

A veteránkorú járművek zöme három évtizedet túlélt használt autó, nem féltve óvott youngtimer


Egyre több használt autó éri meg harmincadik születésnapját, ami megadja a veteránná minősítés esélyét – derül ki a VeteránPark.hu felméréséből. Az oldtimeres közösségi oldal adatai alapján a másfél éve kimutatott 90 ezerről 120 ezerre nőtt a veteránkorú járművek száma hazánkban. Zömük természetesen nem féltve ápolt oldtimer, hanem kalákás építkezést túlélt családi autó, amely elmúlt 30 esztendős.

A honlapon megtalálható lista a 2011. december 31-i állást tükrözi. Sajnos az autók nem típus szerint bokrosítva szerepelnek, de akit érdekel a téma, az kibogarászhatja, hogy a hány S-osztály is van forgalomban az 1979-ig gyártott első generációból 280-as, 350-es, 450-es motorral.

VAZ 2103: 2823 db

Viszonylag sok a harmincasok között a Lada, a szerintünk legszebb modellből, a 2103-as Ezeröcsiből például 2823, 1971 és 1982 közötti autónak van forgalmija.

1978-as évjáratú Ford Capriból 18 van hazánkban a KSH szerint

1978-as évjáratú Ford Capriból 18 van hazánkban a KSH szerint

A Központi Statisztikai Hivatalól származó adatokat érdemes értő kritikával kezelni, mert 1975-ben nem volt még Volvo 740, csak 1982-től és 1976-os Mercedes-Benz 560 SEL-ről sem tudnak az évkönyvek. A hibák talán az okmányirodákban adódó elütéseket tükrözik, kollégánk T1-es Pannonia motorkerékpárjának forgalmiját például Panther névre állították ki, mert Pannónia nem volt a számítógépben.

A tíz legidősebb forgalomban lévő veteránkorú autó:

1.    Panhard Levassor (1898)
2.    Panhard Levassor (1899)
3.    Panhard Levassor (1900)
4.    De Dion Bouton (1902)
5.    FIAT Wiener Dolomit C2 (1910)
6.    Ford Model T (1917)
7.    Citroën C2 (1922)
8.    Citroën Torpedo (1922)
9.    Citroën B2 (1923)
10.    Salmson VAL 3 (1923)

A tíz legidősebb forgalomban lévő veteránkorú motor:
1.    Indian Scout (1927)
2.    D-Rad R-06 (1928)
3.    Harley-Davidson JD (1928)
4.    Indian 101 Scout (1928)
5.    NSU 501T (1928)
6.    BMW R16 (1929)
7.    Indian D G P (1929)
8.    Harley-Davidson 30 (1930)
9.    Méray JAP P-350 (1931)
10.    Norton 19 (1932)

Forrás: VeteránPark/KSH