47: ennyivel megy előtte a 207-es tűzifás Mercedes az M0-n. És nem előzheti meg. A külföldi igen, mert tőle nehezen kérhető számon a magyar KRESZ. Jól van ez így?

70 a 100-as táblánál: ha nincs harmadik sáv és valaki ennyivel megy a külső sávban, mindenkinek ennyivel kell menni 7,5 tonna felett

70 a 100-as táblánál: ha nincs harmadik sáv és valaki ennyivel megy a külső sávban, mindenkinek ennyivel kell menni 7,5 tonna felett

Kormányhatározat döntött az M0 bővítési munkájának további bővítéséről. Még hárommilliárd forint gurul a körgyűrűre. MTI-közlemény:

A kormány úgy bővíti ki az M0 útgyűrű építésének uniós nagyprojektjét, hogy annak legyen része a meglévő útpálya aszfaltburkolatának a megerősítése is 7,2 kilométer hosszban – az erről szóló határozat a legújabb Magyar Közlönyben jelent meg. Maga a nagyprojekt 29,5 kilométer hosszban tartalmazza az M0 körgyűrű másik pályájának a megépítését úgy, hogy a körgyűrű a jelenlegi 2×2 sáv helyett 2×3 sávos legyen, és épüljön mellé leállósáv is.

Ez a nagyprojekt bővül ki az említett felújítással, amelyre az M7 és az M6 autópályák között kerül sor, és amelynek a becsült költsége nettó 3 milliárd 50 millió forint. A kormány egyúttal elrendelte, hogy a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség tájékoztassa a bővítési szándékról az Európai Bizottságot, a Közlekedési Operatív Programot irányító hatóság pedig intézkedjen a támogatási szerződés módosításáról.

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. adatbázisában a nagyprojekt több szakaszra tagolódik, az északi rész az M1 autópályától tart az M6 autópályáig, ennek a kivitelezője a Colas Hungária Kft., a szerződéses összeg pedig 10,8 milliárd forint.