Készül a Porsche ötödik modellje, a Macan. A német gyár a Panamera, Cayenne, 911 és a Boxster/Cayman modellekhez hasonlóan széles kínálatot tervez a az új típusból is. A Porsche tervei szerint a Macan lesz a kategóriája legsportosabb és legfényűzőbb modellje, ahogy a Cayenne is az saját osztályában. A Macan ellenfelei a BMW X3 és a Range Rover Evoque lehetnek.

Négyhengeres motor az új Porschéban 1
Négyhengeres motor az új Porschéban 9


A Macan csúcsmodelljébe egy jelenleg még titkos, duplaturbós V6-os benzinmotor kerül. Az Autocar által közölt információk szerint a 3,0 literes V6-os motor maximális teljesítménye 370 LE, míg a nyomatéka 540 Nm lehet.

Talán még ennél is érdekesebb újdonság, hogy az 1995-ig árult 968 óta a Macan lesz az első Porsche, amelybe négyhengeres motor kerül. Egyelőre még ez csak terv, de a Volkswagen-konszern 2,0 literes turbómotorját használnák. A várhatóan 220 lóerős motorral 7,5 másodperc alatt gyorsulhat 100-ra, végsebessége pedig 230 km/óra lehet.  

Nem ez lesz az egyetlen négyhengeres Macan, ugyanis használnák a VW 2,0 literes dízelmotorját is, amely a Porschénél 190 lóerőt teljesítene. Ez lenne a Porsche valaha készült legtakarékosabb modellje.

Dízelből bekerülne még a Panamerából és Cayenne-ből ismert 3,0 literes motor is 250 LE teljesítménnyel. Sőt az Audival folyó tárgyalások eredményeként elképzelhető az A6-osban alkalmazott 3,0 literes duplaturbós bevezetése is. A több mint 300 lóerős motor először a Panamera és a Cayenne modellekben tűnhet fel Diesel S néven.

Négyhengeres motor az új Porschéban 10


A Macan Turbo „alatt” szerepelne a Macan S, amelyben várhatóan a Porschénél most is használt 3,6 literes V6-os motort (300 LE) szerelik. A kínálatot a hibrid változat teszi teljessé, amelybe 2,0 literes benzinmotor kerülhet 60 LE-s villanymotorral kiegészítve.

Hat- és hétfokozatú manuális sebességváltó kerül az egyszerűbb modellekbe, míg a drágábbakban hétsebességes duplakuplungos automatát alkalmaznak. A Macan hajtásrendszere az Auditól származó Torsen központi differenciálművel szerelt állandó összkerékhajtáson alapszik. Ez nem véletlen, hiszen a Macan az Audi Q5-tel közös padlólemezre épül.  

Nagyjából 4,6 méter hosszú, 1,9 méter széles és 1,65 méter magas karosszériát kap az autó. Ezzel 21 centivel rövidebb, 5 centivel keskenyebb és 4 centivel alacsonyabb, mint a Cayenne.

Hasonlóan a Cayenne és Panamera modellekhez a Macan is Lipcsében készül, a tervek szerint a Porsche ötödik modelljével sikerül a márka éves eladásait 200 000 darab fölé növelni. 2013 végén indul az autó gyártása és 2014-ben kerül a kereskedésekbe.