A Ferrari a Pekingi Autószalonon fő attrakcióként kiállította az Európában már leleplezett új F12 Berlinetta modellt, mellette azonban a HY-KERS projekt új „lépcsőjét” is bemutatták. Ez talán még izgalmasabb, mint a valódi autó.
Még 2010-ben mutatta be, Genfben a Ferrari a HY-KERS tanulmányt, egy 599-es karosszériájába építettek hibrid hajtást. A kocsi orrában maradt a V12-es hajtás, míg hátul a váltónál beépítették az elektromos rendszereket.
A mostani, második variáns viszont már egy új összeállítást mutat. Középmotoros elrendezéshez készült, de továbbra is V12-es motorral társítva. A motorhoz duplakuplungos automata sebességváltó illetve egy villanymotor kapcsolódik, amelyek a hátsó kerék-hajtásáért felelnek. Egy másik villanymotor pedig az első tengelynél szerepel.
A villanymotorok fékezéskor generátorként működve töltik a telepeket, amelyek elhelyezése az autó végső kialakításától függ, a cél ugyanis az, hogy minél ideálisabb helyre kerüljenek a súlypont szempontjából.
Jó ideje pletykálják, hogy a Ferrari legutóbbi szuperautója, az Enzo utódja hibrid lesz. A mostani bemutató is ezt támasztja alá. Egyfelől a Ferrari utolsó középmotoros V12-es modellje az Enzo volt, ráadásul a Ferrari közleménye is leszögezi, hogy a mostani HY-KERS rendszert sportkocsihoz tervezték. A cél, hogy az elektromos rendszerekkel gyorsabbá, ugyanakkor takarékosabbá tegyék az autót.
Azt is nyilvánvalóvá tette a maranellói gyár, hogy a rendszerrel kapcsolatos munka kísérleti szakasza véget ért és kezdődik a fejlesztési folyamat. Ha elkészül, akkor egy azonos teljesítményű motorhoz képest a HY-KERS 40 százalékkal kisebb üzemanyag-fogyasztást képes elérni.
Az Enzóba várhatóan az F12 Berlinettában szereplő 6,3 literes V12-es motor kerülhet nagyjából 760 lóerős teljesítménnyel, a villanymotorok további 110-120 lóerőt tehetnek hozzá. Az így előálló 880 lóerő nemcsak abban a tekintetben brutális, hogy jócskán felülmúlja az Enzo 660 lóerős teljesítményét, de az új szupresportkocsi tömege is kisebbnek ígérkezik. Míg a Ferrari alapítójáról elnevezett modell 1365 kilót nyomott, úgy hírlik, utódja 1200 kiló alatti tömeggel érkezik.