Korábbi bejelentésének megfelelően a Dailmer a Pekingi Autószalonon bemutatta új márkáját. A Denza a kínai BYD autógyárral közösen született.

Villany-Merci csillag nélkül 1
Villany-Merci csillag nélkül 11


Első modelljük egy elektromos autó lesz 2013-ban, a kiállításon egy tanulmányautóval jelezték érkezését. A koncepció alapvető formája szériautónak is beillene, a teljes üvegtető, az egmással szemben nyíló ajtók és a futurisztikus lámpák nélkül már indulhatna is a gyártás.

Korábban azt jelentették, hogy az előző generációs B-osztály padlólemezére épül majd az autó, amelynek gyártása Kínában zajlik, de a fejlesztést a Daimler végezte. A sajtóközlemény szerint már a prototípusok tesztelésénél tartanak.

A konnektorról tölthető akkumulátoros elektromos autó műszaki megoldásairól egyelőre nem sokat tudni, de a tervek szerint 220-250 kilométert tud majd megtenni egyetlen feltöltéssel, amelyhez öt óra szükséges hagyományos konnektor használatánál.

Árát nem tudni, de a Daimler azért Kínában kezdi villanyautói elterjesztését, mert itt a legnagyobb az állami támogatás rá, illetve a várakozások szerint itt lesz a legnagyobb igény rá. 2020-ra már 5 millió villanyautó lehet Kínában.