A gépjárművek regisztrációs adójának januári csökkentése elindította a márkakereskedők körében a reexportot, ezt a folyamatot az Opel importőri szinten nem támogatja – mondta Koncz Gábor, az Opel Magyarország ügyvezető igazgatója Budapesten újságíróknak.
Az ügyvezető, aki nemrégiben váltotta Kovács Tamást ezen a poszton, kifejtette: a kereskedők befizetik Magyarországon a regisztrációs adót, majd kivonják a forgalomból a járművet, és külföldre értékesítik.
És most jön a lényeg: ez a későbbiekben azt eredményezheti, hogy az autóárak, amelyek ma még alacsonyabbak Magyarországon, mint az Európai Unió fejlettebb országaiban, emelkednek. A gyártók ugyanis vélhetőleg magyarországi áremeléssel veszik majd elejét a többi EU-piac gyengítésének.
Hozzátette: a reexport torzítja a valós piaci képet, hiszen a piaci részarányokat a regisztráció alapján hozzák nyilvánosságra, miközben az ilyen értékesítésnek nincs hatása a magyarországi járműállományra.
Az Opel az idén az első negyedévben 1712 személyautót és kishaszonjárművet adott el Magyarországon, 308-cal többet, mint az előző év hasonló időszakában. Ezzel kissé még az össz belföldi piac 21,7 százalékos növekedését is sikerült meghaladnia, és a második helyre került a márkák értékesítési sorrendjében. A személyautó-értékesítében az Opel őrzi első helyét.
Koncz Gábor elmondta: az Opel magyarországi eladásainál a piaci átlaghoz hasonlón 30-70 százalék a magán, illetve céges vevők aránya. A válság éveiben a piac eltolódott a flottaértékesítés irányába, de az Opel törekszik arra, hogy erősítse pozícióját az egyéni vevők körében. Megjegyezte: az Opel a 2000-es években a Ladát megelőzve a legnépszerűbb márka lett Magyarországon, mintegy 430 ezer fut belőlük a magyar utakon.
Forrás: MTI