Az uniós célkitűzésekhez igazodva 2020-ig a jelenlegihez képest további 50 százalékos csökkenést szeretnének elérni, amihez szükség van a járművezető-képzés teljes megújítására, a biztonságos közlekedéshez szükséges ismeretek széles körű terjesztésére és az uniós elvárásokhoz igazodó közlekedésbiztonsági kampányok szervezésére is – mondta.
A baleseti statisztikában elért javulás betudható a gépkocsikba épített biztonságtechnikai eszközök fejlődésének, de a biztonságosabb közlekedési infrastruktúra kiépülésének és a szabálysértések szigorúbb és hatékonyabb szankcionálásának is – fűzte hozzá.
A közlekedésbiztonsági akciók során a rendőrség idén kiemelt figyelmet fordít majd a sebességhatár túllépés és az ittas vezetés visszaszorítására, az úgynevezett passzív biztonsági eszközök – biztonsági öv, gyermekülés – alkalmazásának ellenőrzésére, valamint arra, hogy motorkerékpárosok és a kerékpárosok is tartsák be a közlekedés szabályait – sorolta.
A Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) forrásaiból eddig soha nem látott mennyiségű pénz, 50 milliárd forint áll rendelkezésre a közlekedés biztonságát szolgáló fejlesztésekre. Eddig négy kiemelt projektre már több mint 38 milliárd forintnyi fejlesztést hagytak jóvá – közölte a helyettes államtitkár.
A támogatásnak köszönhetően a MÁV 12,4 milliárd forintot a GYSEV valamivel kevesebb mint 1 milliárd forintot, az Állami Autópálya Kezelő Zrt. 13,2 milliárd forintot, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. pedig 11,4 milliárd forintot használhat fel, a beruházások 2015-ig valósulnak meg – ismertette Schváb Zoltán.
Forrás: MTI