A 2012-es Argentin-rali szombati programja
SS7 San Agustin – Santa Rosa 1 – 20.18km
SS8 Amboy – Santa Monica 1 – 20.33km
SS9 Intiyaco – Golpe de Agua 1 – 39.74km
Szerviz
SS10 San Agustin – Santa Rosa 2 – 20.18km
SS11 Amboy – Santa Monica 2 – 20.33km
SS12 Intiyaco – Golpe de Agua 2 – 39.74km
Szerviz
SS13 Parque Tematico Carlos Paz 6.04km
Szerviz
Nyugodtan várhatja 2012-es Argentin-rali záró napját az élen álló Sebastien Loeb, annak ellenére, hogy legközelebbi riválisa csupán 7,8 másodpercre van tőle. A második helyezett Mikko Hirvonen már nem támadja őt.
Az összesen 166,54 kilométeres szombati versenynap első három gyorsaságiján nagyon bekezdetett a két Citroën, szórták a jó időket. Loeb nyerte az elsőt, majd kettőt Hirvonen. Egyedül Petter Solberg tudta tartani a tempójukat, de ő a tegnapi kiesését követően visszaállva 14 perces hátrányban, a 11. helyen volt az összetettben. A harmadik helyezett – a Ford Fiestát most először vezető – Dan Sordo viszont egyre messzebb került tőlük.
A kilencedik szakaszt követően Loeb 2,1 másodpercre volt csupán Hirvonentől, aki ekkor biztosan hitt abban, hogy akár nyerhet is. Az ezt követő szerviz során azonban Hirvonen is átesett a „másodikszámú versenyzői” beavatáson, Yves Matton, a Citroën csapat vezetője megbeszélte a versenyzőkkel, hogy a finn nem támadja tovább a hétszeres világbajnokot. A csapat ugyanis dupla győzelemmel akar távozni Argentínából, azt követően, hogy az előző versenyen, Portugáliában nem szereztek pontot.
Loeb és Hirvonen délután szépen visszavettek a tempóból, már nem autóztak 100 százalékot, de ellenfeleik így sem tudtak közelebb kerülni hozzájuk. A csapatutasításnak köszönhetően a versenyzők nyugodtan várhatják a záró napot, amely egy brutális, 65 kilométeres gyorsaságival kezdődik.
„Nagyon nehéz nap volt” – mondta a hetedik Argentin győzelmére készülő Loeb. „Mikko nagyon jó időket ért el reggel. Délután egy kicsit lazábban mentünk, de még mindig nagyon gyorsan. Az autó remekül működött, úgy tűnik nagyon jól állunk pillanatnyilag.”
„Persze jó volna harcolni a győzelemért, de gondolni kell a „teljes képre” és a konstruktőri pontokra” – nyilatkozta Hirvonen. „Nagyszerű napunk volt nem kétséges és jó helyzetben vagyunk, mint csapat. Bármi megtörténhet és készen kell állnunk, de nem túl keményen hajtani.”
Míg pénteken javarészt tartotta a Citroënek tempóját Dani Sordo, szombaton gyorsan lemaradt tőlük. Sok időt veszítette egy defekt miatt, de a lágy és kemény keverékű gumik vegyes használata sem jött be neki. „Tegnap jó volt, ma nem” – sommázta véleményét a MINI-től kölcsönkért spanyol. „Nem volt meg az önbizalmam ma. Hogy őszinte legyek ez nagyon rossz. Pontokat kell szereznem, mert ez fontos nekik (A Fordnak – a szerk.), de gyorsan is akarok menni.
Mads Ostberg ismét komoly pontmennyiség megszerzésére készül. A fiatal norvég problémamentes napot zárt és könnyedén őrizheti meg negyedik helyét, hiszen az őt követő pilóta több mint hatpercnyire van. Az ötösöik immár Martin Prokop, aki követően lépett előrébb, hogy Nasszer Al-Attiyah autójában a 10. szakaszon eltört a felfüggesztés, így ki kellett állnia. „Nagyon jó nap volt a mai, hibamentes” – mondta Prokop. „Az autó remekeül működött és beállítás tökéletes volt”
Továbbra is ott van a Top10-ben, immár a 6. és 7. helyen a VW Motorsport két Skodája, ugyanakkor Sebastien Ogier „helyreállította a rendet” és megelőzte csapattársát.
Szombaton a Rally 2 szabályt használva, időbüntetés mellett visszaállt a versenybe, Thiery Neuville, Petter Solberg, Jevgenyij Novikov és Ott Tanak is. Neuville és Solberg azonnal rá is kapcsoltak és megelőzték Armindo Araujót. Solberg nyerte a délután három gyorsaságit, Neuville viszont az esti szuperspeciálon volt verhetetlen.
Összességében a teljes napot Petter Solberg volt ma a leggyorsabb, így perceket dolgozott le a középmezőnyhöz képest. Bár az első négy helyre esélytelen az ötödik-hatodik hely nem lehetetlen. Ehhez azonban a holnapi hat szakaszon továbbra is nagyon gyorsnak kell lennie.
A 2012-es Argetin-rali állása a szombati napot követően (13/19 szakasz):
1. Sebastien Loeb, Citroën Total WRT DS3 WRC 3ó 57p 40.8mp M
2. Mikko Hirvonen, Citroën Total WRT DS3 WRC +7.2mp M
3. Dani Sordo, Ford WRT Fiesta RS WRC +1p 46.9mp M
4. Mads Ostberg, Adapta WRT Fiesta RS WRC +3p 06.1mp M
5. Martin Prokop, Ford Fiesta RS WRC +9p 22.5mp
6. Sebastien Ogier, VW Motorsport Škoda Fabia S2000 +10p 26.7mp
7. Andreas Mikkelsen, VW Motorsport Škoda Fabia S2000 +10p 31.7mp
8. Thierry Neuville, Citroën Junior WRT DS3 WRC +11p 48.0mp M
9. Petter Solberg, Ford WRT Fiesta RS WRC +14p 8.8mp M
10. Armindo Araujo, WRC MINI Team Portugal JCW WRC +14p 17.7mp
A részletes eredményekért kattintson erre a linkre
M= gyártó