Alig három hónapja, hogy a Novitec bemutatta átalakított 456 Italia modelljét. Az ott bevezetett technikai újítások azonban nemcsak a zárt modellre, de nyitható tetős roadsterre is érvényesek, amely most el is készült.
A Novitec átalakítása nyomán karbon airbox gyűjti a levegőt a V8-as motornak, miközben high-tech kipufogórendszer szállítja el a gázokat, de új a vezérlőelektronika is. A kipufogó igazi különlegesség, ugyanolyan anyagból készítik, mint a Forma-1-es versenyautóknál, így a gyári elemnél 21 kilóval könnyebb, de nagyobb teljesítményt eredményez. A hangja is szabályozható.
Az átalakítások 39 pluszlóerőt csalnak elő a 4,5 literes motorból, azaz a Novitec 458 Italia Spider teljesítménye 609 lóerő. A motor maximális nyomatéka 540 Nm-ről 569-re emelkedett. Így a duplakuplungos automata sebességváltóval szerelt sportkocsi 3,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége pedig eléri a 325 km/órát is.
Új futóműve 35 milliméterrel engedi alacsonyabbra a nemes olasz gép karosszériáját, de az előre beépíttet hidraulikus rendszer, szükség esetén 40 millimétert visszaemel, így fekvőrendőrön sem gond áthajtani. A 458 Italia immár 255/30 ZR 21-es (elöl) és 335/25 ZR 22-es (hátul) abroncsokon gurul.
Ám nemcsak kerekek teszik feltűnőbbé a kocsit, de az átalakított orrspoiler, a karosszéria új karbon kiegészítői, az új diffúzor és hátsó szárny is egyértelművé teszi, hogy maranellói születése után is dolgoztak vele. Az utastérben szintén a karbon köszön vissza, de érdemes figyelmet szentelni a különleges bőrbevonatoknak is, amelyek a bemutatóautón a végtelen számú lehetőség egy példáját mutatják.