Egy évvel a második generációs 1-es sorozat ötajtós változatának bemutatkozása után elkészült a háromajtós is. Alapvetően nincs különbség a két autó formája között, egyedül az ajtók száma és mérete jelenti az eltérést. A 3-ajtós ugyanúgy 4324 mm hosszú, 1765 mm széles és 1421 mm magas, a tengelytávolsága szintén 2690 mm.  

320 LE-s sportmodell a BMW 1-esből 1
320 LE-s sportmodell a BMW 1-esből 43


Összevetve az előző háromajtós Egyessel, az új modell 21 milliméterrel nagyobb helyet nyújt a lábaknál, miközben a 30 literrel nagyobb a csomagtartó is, azaz 360 literes.

A motorkínálat is követi az ötajtós modellét, de az új karosszéria mellett két új motor is érkezett, a kínálat két végére. Elkészült a 114i és az M135i.

A 114i, a 116i-ből ismert 1,6-os turbómotor új, gyengébb változata. Itt 102 LE teljesítményt és 180 Nm nyomatékot produkál a kis négyhengeres, amellyel az autó 11,2 másodperc alatt képes elérni a 100 km/órás tempót, míg csúcssebessége 195 km/óra. Átlagfogyasztása 5,5 liter lehet.

Hivatalosan ugyan csak 2 literrel fogyaszt többet az M135i modell, de élményben biztosan nagyobb aránnyal nyújt többet az új csúcsmodell. A BMW sportrészlegének bevonásával készült modell 3,0 literes turbómotorja 320 LE-t és 450 Nm-t szabadít a hátsó kerekekre. Hatfokozatú manuális sebességváltóval 5,1 másodperces 100-as gyorsulás érhető el, míg a nyolcfokozatú automatával 4,9 másodpercre javul az idő. Végsebessége mindkét esetben 250 km/óra.

320 LE-s sportmodell a BMW 1-esből 44


Az M135i nemcsak a hathengeres turbómotorról szól, de az M részleg sportosabb hangolású futóművel, kormányzással és külsővel ruházta fel a kocsit. Egyedi első és hátsó lökhárító, 18 colos kerekek is járnak az autóhoz.

A háromajtóshoz is elérhetők az ötajtósból már ismert motorok, így itt is van 116i (136 LE), 125i (218 LE), míg dízel oldalon a kétliteres motorból kialakítva 116d (116 PS), 118d (143 LE) és 125d (215 LE), illetve a legtakarékosabb Egyes, az 1,6-os motorral készülő 116d EfficientDynamics Edition (116 LE).  

Utóbbihoz star&stop rendszer, elektromos szervókormány, aktív hűtőnyílás-vezérlés, optimalizált differenciálmű, alacsonyabbra ültetett karosszéria és kis gördülési ellenállású abroncsok is járnak. Miközben 10,5 másodperces sprintidőre és 195 km/órás végsebességre is képes, a szabvány szerinti fogyasztása csupán 3,8 liter.

Eltekintve a 116d EfficientDynamics modelltől, mindegyik motorhoz rendelhető a kézi váltó helyett nyolcfokozatú automata is. A motorleállító rendszer szintén bármelyik motorhoz társítható.

Nem fejeződött be a kínálat bővítése, a BMW bejelentette, hogy 2012 novemberében érkezik a 120d (184 LE) és 118i (170 LE), ugyanakkor azt is nyilvánvalóvá tette a gyár, hogy négykerék-hajtással is elérhető lesz az Egyes, kezdve a 120d xDrive és  M135i xDrive modellekkel.