20 százalékkal növekedett a cégautó-üzembehelyezések száma az év első négy hónapjában a tavalyi év azonos időszakához képest, ezzel változatlanul a vállalati szegmens beruházásai jelentik a magyarországi gépkocsi-értékesítés közel háromnegyedét.

Csak az autók negyede kerül magánkézbe 1
Csak az autók negyede kerül magánkézbe 337


A növekvő újautó-értékesítési számokhoz többek között hozzájárult az év elején érvénybe lépő új törvényi szabályozás – amely révén az üzleti használat arányában visszaigényelhetővé vált a tartós bérleti díj áfája – derül ki a LeasePlan Hungária Zrt., hazánk vezető flotta- és gépjárműkezelőjének legfrissebb elemzéséből. A cég rámutat egyre több mikro-, kis- és közepes vállalat keresi és veszi igénybe a cégek számára idén még kedvezőbb feltételekkel elérhető operatív lízing konstrukciót.

„Azon túl, hogy az operatív lízinggel lehetővé válik az áfamentes finanszírozás – hisz a flottakezelő az autó nettó beszerzési árából kalkulálja a havi bérleti díjat -, az általános forgalmi adó visszaigénylése révén több mint 20%-kal olcsóbbá válik a cégautó. Felszabadíthatóak a korábban gépkocsiba lekötött pénzügyi források, a havi bérleti díjak költségként elszámolhatóak és az autók karbantartásával, üzemeltetésével, kárügyintézésével kapcsolatos teendőkről a flottakezelő gondoskodik” – beszélt a konstrukció előnyeiről Pesti Tímea, a vállalat kereskedelmi igazgatója.

Csak az autók negyede kerül magánkézbe 338


Nem történt változás a forgalomnövekedés ellenére az autómárkák rangsorában a tavalyihoz képest, most is a Ford, az Opel, a Volkswagen és a Renault áll az élen. A teljes idei kishaszon- és személygépjármű-piacot tekintve elmondható, hogy bár a Ford 2500 körüli eladott járművel őrzi piacvezető pozícióját, az Opel és a Volkswagen közel 2300 eladott járművel szorosan felzárkózott.

Egyre több kedvező ajánlattal jelentkeztek olyan, korábban kevesebb flottaautót értékesítő márkák, mint a Hyundai, a Kia, a Fiat vagy a Citroën, amelyek ezáltal idén nagymértékben növelni tudták értékesítéseiket.

A LeasePlan számai arról is árulkodnak, hogy ebben az évben lényegesen több kis-haszonjármű és egyterű autó talált gazdára. Ezzel párhuzamosan az országos cégautóadatok a kis- és alsó-közép kategóriás személygépkocsi-szegmensben is szignifikáns növekedést mutatnak. Meglepő talán, hogy a gázolajat sújtó tavaly év végi jövedékiadó-emelés ellenére a flottakezelő által üzembe helyezett autók között idén nyolc százalékkal nőtt a dízelautók aránya.

A flottakezelő statisztikáiból kiolvasható, hogy idén 30%-kal több olyan járművet helyeztek forgalomba, amelyek nettó havi bérleti díja 100 ezer forintnál kevesebb. A havidíjcsökkenés egyik legfontosabb oka, hogy az átlagos futamidő több mint fél évvel nőtt ebben a havidíj-kategóriában.