Az elterjedés egyetlen jelentős infrastrukturális feltétele a töltőállomás-hálózat kiépítése, mert minden elektromos autó után másfél töltőállomást kell létrehozni a kényelmes használat érdekében. Még pesszimista várakozások szerint is jóval több mint 40 ezer töltőállomásra lesz szükség, a hálózat fejlesztése a PwC szerint összesen mintegy 86,5 millió euró beruházást igényelne – írta a lap.
A töltőállomások mintegy 60 százalékának a fogyasztó lakásánál kell létesülnie, célszerűségből például az éjszakai töltés érdekében. A kevéssé valószínű, 20 százalékos részarány elérése is csak marginálisan befolyásolná a magyarországi áramfogyasztási görbét, az energiaszektorra gyakorolt hatás így igencsak visszafogottnak ígérkezik, kapacitásbővítést és egyéb extra ráfordításokat nem igényel.
Nemzetgazdasági szinten 2020-ban vélhetően negatív gazdasági eredményt ad az elektromos autók terjedése, hosszú távon azonban pozitív lesz a szaldó: a kieső üzemanyagadó-bevételek, az infrastrukturális fejlesztés, az ösztönzők és támogatások negatív költséghatása mellett az üzemanyag-megtakarítás, a fel nem használt széndioxidkvóták, a munkahelyteremtés és az áram értékesítéséből befolyó többlet-adóbevételek ugyanis hosszabb távon átbillentik a mérleget – írta a lap.
Forrás: Napi Gazdaság