Több mint 11,4 milliárd forintot nyert el az Új Széchenyi Terv Közlekedésfejlesztési Operatív Program pályázatán a kezelésében lévő mintegy 30 ezer kilométernyi országos közút közlekedésbiztonságát javító fejlesztésekre a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Nemrég az autópálya-kezelő kapott 13,5 milliárd forintot hasonló fejlesztésekre.
Az erről szóló támogatási szerződést 2012. május 15-én a Balatonföldváron rendezett „Közlekedésfejlesztés Magyarországon” című konferencián írta alá Kovács Ákos, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. valamint Dr. Vér Iván a KIKSZ Közlekedésfejlesztési Zrt. vezérigazgatója.
A projekt célja, hogy az országos közúthálózaton az ún. baleseti gócpontokban, a balesetveszélyes csomópontokban csökkentse a balesetek számát, miután a közutakon történt személyi sérüléses balesetek tekintetében hazánk az uniós átlagnál rosszabb eredményekkel rendelkezik. Célzottan olyan beruházások szerepelnek a projektben, amelyek által csökkenhet a balesetek száma, illetve a bekövetkezett balesetek súlyossága.
69 bel- és külterületi csomópontban szüntetnek meg korábban feltárt baleseti gócokat egyebek mellett balra kanyarodó sávok kiépítésével, akusztikus burkolati jelek, jelzőtáblák telepítésével, jelzőlámpás forgalomirányítás bevezetésével.
A következő két évben megvalósuló program keretében középszigetek építésével, gyalogoskorlátok, tartós burkolati jelek létesítésével válik biztonságosabbá 11 gyalogos-átkelőhely.
Emellett 520 km főúti szakaszon 255 ezer fm korlátot cserél magasabb visszatartási fokozatúra. A fejlesztésekkel 50 balesetveszélyes külterületi buszmegállóban irányonkénti változtatható jelzésképű tábla léptet érvénybe sebességkorlátozást a gyalogosmozgások idejére.
355 jelzőlámpás csomópont hagyományos izzós fénypontjait jobban látható, energiatakarékos LED-ekkel váltják fel, 713 helyszínen pedig járműérzékelőket telepítenek a lámpák forgalomfüggő működtetésének bevezetése érdekében.