Az Opel korszerűsíti motorpalettáját. Nagyszabású program keretében három teljesen új benzines és dízel motorcsalád lép a mai portfólió zömének helyébe a következő egy évben. A cél, hogy vezető helyet foglaljon el a márka a fogyasztás, az emisszió, a teljesítmény és a zajkomfort terén.

Legalább négy különféle típusba kerül az 1,6-os motor
300 Nm nyomatékot tud majd az 1,6-os turbómotor csúcsváltozata

300 Nm nyomatékot tud majd az 1,6-os turbómotor csúcsváltozata

300 Nm nyomatékot tud majd az 1,6-os turbómotor csúcsváltozata


Elsőként egy négyhengeres, 1,6-os turbós benzinmotor jelenik meg, közvetlen befecskendezéssel és start&stoppal. A gyártás Szentgotthárdon 2012 végén indul el a félmilliárd euró beruházással épült új motorgyárban. A szentgotthárdi gépsorokon már elkezdődött a próbagyártás, a 63 ezer négyzetméteres csarnokban három motorcsalád készül majd rugalmas technológiával.

Az első motorokat négy európai autógyárba szállították, hogy ott járművekbe építve tovább teszteljék őket. A motorok sorozatgyártása decemberben indul.

Az új generációs 1,6-os benzinest különböző teljesítményfokozatokban és sokféle Opel-modellben kínálják majd. Csúcsteljesítménye 200 lóerő, maximális nyomatéka 300 newtonméter, amely már 1700/perc fordulatnál rendelkezésre áll. Az eddigi 1,6 literes turbómotorhoz (180 LE) képest 13 százalékkal csökkent a fogyasztás és a CO2-emisszió.

Szentgotthárdon további két motor gyártása kezdődik a jövőben, a második, a középkategóriás dízelmotor gyártása jövő év elején, a harmadik, a kis kategóriás benzines motoroké pedig 2014-ben indulhat el.