A BMW M5 a legjobb sportkocsik között is helyet követel magának, de láthatóan sokan vannak, akiknek a V10-es motor 507 lóerős teljesítménye (E60-as modell) nem elég. A G-Power, amely BMW-k tuningolásával foglalkozik, Hurricane néven kínálja átalakítását a modellhez.

830 lóerős bajor szörny 1
830 lóerős bajor szörny 19


A 2007-ben bemutatott, de azóta egyre nagyobb pluszteljesítményt nyújtó csomag mára 800 lóerővel ruházza fel az M5, illetve M6 modelleket, amelyek így 372 km/órás sebességre is képesek. Azt hihetnénk, néhány, legfeljebb tucatnyi őrült van, aki ilyen drasztikus átalakítást rendel autójához, de nem.

A G-Power közölte, hogy mostanra a 100. M5 Hurricane modell is elkészült. Azért, hogy ezt illendően megünnepeljék, épült egy jubileumi darab, amely az eddigieknél is erősebb. A világ legerősebb Hurricane modellje.

A program itt is ugyanaz, vagyis az 5,0 literes motorra két szíjhajtásos kompresszor kerül, miközben a V10-es számos alkatrészét is erősebbre cserélik. Új hajtókarok, dugattyúk, szelepek dolgoznak a motorban, amelyhez új kipufogó és elektronika is tartozik.

830 lóerős bajor szörny 20


Az eredmény 830 lóerő 7500-8000 fordulatszám között, illetve 6500-nál előálló 780 Nm nyomaték. Ilyen erő mellett nem is meglepő, hogy a kéttonnás luxusautó 4,3 másodperc alatt gyorsul százra és 9,1 másodperc alatt 200 km/órára.  

A legfélelmetesebb, hogy a jubileumi modell szinte a széria modellekével megegyező karosszériával rendelkezik, legfeljebb bilikék színe árulkodhat a turpisságról. A brutális végsebesség miatt nagy teljesítményű gumik, hatalmas féktárcsák és állítható sportfutómű került az M5-re.

Az átalakítás egyes komponenseit egyenként is kínálja a G-Power, a motor-átalakítás 16 millió forintba kerül, a kerekekért 1,4 milliót, az első fékekért 1,9 milliót, a hátsókért 1,41 milliót kér a német cég. Ha valakinek kerámia féktárcsákra fáj a foga, 7,7 millióért megkaphatja a négyet.