Múlt héten már beszámoltunk róla, hogy egy raliautó-tanulmányt mutat be a Wörtersee tuningtalálkozón a Škoda. Az akkori vázlat után itt vannak a fotók is a Citigo Rallyról.

Apró, kőkemény Škoda 1
Apró, kőkemény Škoda 13


Az apró járgány a rali-versenyautók dinamikus stílusát idézi. A különlegesség orrkialakítását masszív lökhárítója és légterelője, illetve tekintélyes méretű légbeömlő nyílása határozza meg, míg farán a kipufogó középre helyezett csöve és a tető folytatásaként kialakított szárny dominál. A kellő tapadásról és stabilitásról a 18 colos kovácsolt könnyűfém keréktárcsákra szerelt, alacsony profilú gumiabroncsok is gondoskodnak.

A lecsupaszított belsőben bukócső, versenykormány, digitális műszerfal és két kagylóülés fogadja a versenyzőket.

Ami a legérdekesebb, hogy míg az utcai Citigo – a VW up! és SEAT Mii modellekhez hasonlóan – csupán 1,0 literes motorral készül, addig a tanulmányba 1,2-es motort szereltek. Állítólag a tervekben szerepel, hogy a Citgo-gyártás felfutásakor, 1-2 év múlva készülhet RS kivitel, az említett motor turbós változatával, 105-110 lóerős teljesítménnyel.

Még ez előtt várható, hogy valóban feltűnik a pályákon a Citigo Rally, ugyanis a tanulmányautó karosszériája nemcsak a show-ra készült, de megfelel az FIA előírásainak. Utánpótlás-nevelő programban tökéletes lehet.