Egy-két éve még attól szenvedett a Ford, hogy a konkurenciával szemben nem volt igazán kis motorja. A gyártó belehúzott, az új motorok pedig átveszik az irányítást.
A Ford Európa háromszorosára tervezi növelni azoknak a járműveknek a számát, amelyeket az úgynevezett EcoBoost benzinmotorral szerelnek: a tavalyi 141 000 után körülbelül 480 000 darab készül majd ezekből 2015-ben – s e mennyiségből több mint 300 000 az új, 1,0 literes motorral fut majd.
A Ford új motorcsaládja a turbófelöltésnek, a közvetlen befecskendezésnek, valamint a szívó- és kipufogóoldalon változó szelepvezérlésnek köszönhetően egy nagyobb motor teljesítményét kínálja kisebb motor hatékonyságával párosítva.
Az EcoBoost motorokkal rendelhető modellek száma ötről tízre emelkedik 2015-ig, ennek is köszönhetően jövőre 330 000 darabra nő az ilyen motorok gyártási kapacitása, és a Ford benzinüzemű modelljeinek 44 százalékában ezek az erőforrások működnek majd – 2015-re pedig ez az arány 57 százalékra növekszik.
A Ford Európa céljai között szerepel az is, hogy 2015-ben mintegy 800 000 EcoBoost motort állítson elő az Európán kívüli országok piacai számára, ami jelentős emelkedés a 2011-es 90 000 darabos adathoz képest.