A délelőtti időmérőt, illetve a hivatalos rajtceremóniát követően csütörtök délután megkezdődött a 2012-es rali-világbajnokság hatodik futama. A Görög-ralin egyetlen szakaszt kellett teljesíteni csütörtökön. A pálya érdekessége volt, hogy alapvetően murvás volt, a közepén viszont egy aszfaltos résszel.

A 25,24 kilométeres szakaszon a Ford versenyzője, Jari-Matti Latvala száguldott a leggyorsabban, 2,8 másodperccel megelőzve a Citroënes Sebastien Loeböt és 7,1 másodpercet adva a francia gyár másik pilótájának, Mikko Hirvonennek.

„A szakasz nagyon gyorsnak tűnt, de valószínűleg azért, mert nem ültem raliautóban hetek óta” – mondta az Argentin-ralit kulcscsonttörés miatt kihagyó Latvala. „A szektoridőim ugyanolyanok voltak, mint Sebastien Loebé, de tisztábban vettem a visszafordítókat az utolsó részen. Nem fáj a vállam, ami ösztönző a rali további részére, de most lesz egy kis edzésem a fizioterapeutámmal. Ez egy nehéz, kemény verseny lesz, vigyáznom kell”


Latvala nyitott az élen a Görög-ralin 1
Latvala nyitott az élen a Görög-ralin 61 Sebastien Loeb is elégedetten nyilatkozott: „Minden remekül ment, a pálya teljesen száraz volt és jól döntöttünk, hogy a keményebb keverékű gumikat választottuk. Persze inkább lennék két-három másodperccel előrébb, mint hátrébb, de ez semmi. Csak el akartunk jutni a szakasz végégig, anélkül, hogy hibáznánk” – mondta.  

Nem véletlen beszélt a gumikról Loeb, hiszen az időmérőn a legjobb rajthelyet megszerző Petter Solberg ugyanis az élmezőny többi tagjával ellentétben lágy gumikkal startolt. A norvég 14,6 másodperces hátrányt gyűjtött be és csak az ötödik Mads Ostberg mögött.

„Az én döntésem volt. A csapat figyelmeztetett, hogy kockázatos és igazuk lett” – nyilatkozta Solberg. Azt hittem ezek a gumik jobban működnek majd a hűvösebb időben (délelőtt még esett – a szerk.) és azt feltételeztem, hogy a pálya puhább lesz a mi hátsó rajtpozíciónkra. A kocsi viszont túl sokat csúszkált még aszfaltos rész előtt is. Ez nem a világ vége. Többször vezettem már idén az első körben, most pedig én vagyok az üldöző, lássuk, ez hogy működik!”

Solberg egyébként még jól is kijöhet a helyzetből, hiszen holnap is övé a legjobb rajtpozíció a topversenyzők között, így hamar ledolgozhatja hátrányát, miközben maradt egy szett keményebb gumija, ami, ha melegszik az idő, jön majd.
Latvala nyitott az élen a Görög-ralin 62 A top10-be Jevgenyij Novikov, Ott Tanak, Thiery Neuville és Martin Prokop mellett az S2000-es Škodával induló Sebastien Ogier fért be.

2012-es Görög-rali állása (1/22 szakasz):

1. Jari-Matti Latvala, Ford WRT Fiesta RS WRC 17perc 38,0mp M
2. Sebastien Loeb, Citroën Total WRT DS3 WRC +2,8mp M
3. Mikko Hirvonen, Citroën Total WRT DS3 WRC +7,1mp M
4. Mads Ostberg, Adapta WRT Fiesta RS WRC +13,7mp
5. Petter Solberg, Ford WRT Fiesta RS WRC +14,6mp M
6. Evgeny Novikov, M-Sport Ford WRT Fiesta RS WRC +20,4mp M
7. Ott Tanak, M-Sport Ford WRT Fiesta RS WRC +36,3mp M
8. Martin Prokop, Ford Fiesta RS WRC +37,4mp
9. Thierry Neuville, Citroën Junior WRT DS3 WRC +37,8mp M
10. Sebastien Ogier, VW Motorsport Škoda Fabia S2000 +41,8mp

A részletes eredményekért kattintson erre a linkre.

M= konstruktőr

Pénteken nyolc szakasszal folytatódik a Görög-rali, igazán komoly nap vár a versenyzőkre. Reggel hattól estig autóban lesznek, összesen 700 kilométert autóznak majd, közel 170 kilométert versenytempóban.