Eredetileg katonai felhasználásra fejlesztette a Mercedes-Benz a G-osztályt, ám a civil modell 1979-es bemutatásával egy sikertörténet kezdődött, amely ma is tart. A legendás járművet életben tartják az eladások, amelyet főként a tehetős vevők megrendelései generálnak.
Bár teherautós felépítésű, valódi terepjáróról van szó, egyre gyorsabb változatok készülnek. Az idei év újdonsága, hogy 12 hengeres motor jelenik meg a G-osztály sorozatgyártású változatában. 6,0 literes duplaturbós motor 612 lóerővel és 1000 Nm-rel. Állat!
A 2,6 tonnás autó azonban emellett is megtartotta az első modellnél megjelent alapvető formákat. Erőteljes és visszafogott egyben. A German Custom Specials szerint ez kevés. A frappánsan GoldStorm-nak (arany vihar) nevezett járgány hű a nevéhez, ezzel biztosan nem szürkül a tömege a tulaj. Ráadásul a karosszéria is vadabb, mint korábban.
Még szélesebb sárvédők, még mélyebbre nyúló első spoiler, masszív diffúzor kerülnek a német cég autójára. Az elemek természetesen szénszálas műanyagból készülnek, akárcsak az új motorháztető és hűtőmaszk. A legötletesebb a Rolls-Royce Ghost fényszóróinak használata, a hátsó lámpák kerek formára váltás viszont nem igen illik ehhez a hatalmas kockához.
A GCS csak idén tűnt fel a tuning világában, de úgy tűnik, szeretnék hamar letenni a névjegyüket. Ha ilyen és ehhez hasonló autókat építenek, biztosan felkeltik az erre fogékony vevőkör érdeklődését.