Négy évvel az F01 kódjelű Hetes sorozat bemutatása után a BMW elkészítette a modell felújított változatát. Kívül visszafogottan, technikailag komolyabban újul a luxusautó.
Leginkább új full-LED fényszóróiról azonosítható az új változat, de árulkodóak a korábbi 12 helyett csak 9 rudat használó vesék, illetve az új első és az immár krómmal díszített hátsó lökhárítók is. Szintén egyértelműen felismerhető, hogy az oldalsó irányjelzők a visszapillantó tükrök aljába költöztek.
Az utastérben alapvető formai változás nincs, de számos ponton megújult. Az alap üléseket áttervezték, most karcsúbbak, mint eddig. Továbbra is kérhetők sport- és multifunkciós változatok. Utóbbiakhoz lehet rendelni kis összecsukható asztalkát a hátul ülőknek, illetve a hátsó utastéri szórakoztató csomagot. Ehhez 9,2 colos képernyő is jár. Felárért a hátsó ülések is állíthatóak.
Tökéletes hangzást ígér az új 1200 wattos Bang&Olufsen hifi, a 16 hangszóró között szerepel egy középső a műszerfal tetején, amely működés közben emelkedik ki. További különlegesség az új változtatható képű 3D-s műszerfal, amely a vezetési módnak és a vezető igényeihez szabott információkat jeleníti meg. Persze a központi kijelző is modernebb, még jobb megjelenítést kínál.
Kiegészült, illetve fejlődött a BMW 7-es motorkínálata. Továbbra is a 760i áll lista csúcsán, változatlan kivitelben. A V12-es motor 544 lóerőt és 750 Nm nyomatékot kínál. 4,6 másodperc alatt gyorsulhat 0-100 km/óra között, végsebessége 250 km/óra. Átlagfogyasztása 12,8 l/100 km.
Ezzel szemben a 750i még erősebb, miközben kevesebbet fogyaszt. A 4,4 literes duplaturbós V8-as teljesítménye 407-ról 450 lóerőre nőtt, a maximális nyomaték 600 helyett 650 Nm. Ennek hatására a korábbi 5,2 helyett már 4,8 másodperc alatt képes elérni a 100 km/órát, végsebessége maradt 250 km/óra. Ami igazán vonzóvá teheti a kocsit, hogy a fogyasztását 25 százalékkal sikerült csökkenteni, a korábbi 11,4 liter helyett 8,6 literrel is beéri a szabvány szerint.
Továbbra is 3,0 literes hathengeres turbómotor kerül a 740i-be, amely a korábbival azonos 450 Nm nyomaték mellett, hat lóerővel kisebb, 320 lóerős teljesítményt kínál, cserébe viszont a fogyasztása csökken, 9,9 liter benzin helyett 7,9 literrel is beéri. A benzines kínálat belépő modellje a 730i (nálunk nincs), amely azonos 258 LE és 310 Nm mellett 13 százalékkal kevesebb üzemanyagot ígér, átlaga 8,6 liter.
Dízelből továbbra is 3,0 literes hathengeres választható, de immár háromféle teljesítményszinttel. A 730d teljesítménye 245 lóerőről 258-ra nőtt, a maximális nyomatéka 20 Nm-rel több 560 Nm. Ehhez képest a szabványos átlagfogyasztása 6,8 literről 5,6 literre csökkent.
A 740d is erősebb, mint eddig 306 helyett 313 lóerő és 600 helyett 630 Nm nyomaték jellemzi a motort. Ehhez képest a fogyasztása 6,9 l/100 km értékről 5,7 literre módosult.
Az említett modellek jelentős fogyasztáscsökkenése nemcsak a motorok átdolgozásának köszönhető, de szerepe van az immár minden modellbe alapfelszereltségként kínált nyolcfokozatú automata sebességváltónak, a motorleállító start&stop funkciónak, a fékenergia-visszatáplálásnak és az 50-160 km/óra között használható hajózó módnak is. A 750i, 740d és 730d modellekhez felárért összkerékhajtás is kérhető.
Igazi újdonság a kínálatban a 750d xDrive megjelenése. Az Ötös, X5 és X6 modellekben már bevezetett háromturbós motor jelenik meg a Hetes sorozat kínálatában is. A 3,0 literes motor itt is 381 lóerőt és 740 Nm nyomatékot kínál. Ezzel még a BMW legnagyobb luxusautója is sportkocsiként száguldhat, csupán 4,9 másodperc és eléri a 100 km/órás sebességet. Maximális sebességét elektronika korlátozza 250 km/órára. Ha azonban a vezető dízelautóként, visszafogottan vezeti, akkor a beéri 6,4 liter gázolajjal is. A komoly nyomaték miatt alapáron jár az állandó négykerék-hajtás.
Továbbra is szerepel majd hibrid a Hetes kínálatában, ám a második generációs BMW ActiveHybrid 7 teljesen új hajtásláncot rejt. A korábbi V8-as benzinmotor helyett soros hathengeres a fő motor. Ezzel a teljesítmény természetesen drasztikusan csökkent. A 3,0 literes turbómotor „csak” 320 lóerőt ad, amihez a villanymotor viszont nem 20, hanem 55 lóerőt tesz hozzá.
A korábbi 450 lóerő összteljesítménnyel szemben 354 LE mozgatja az autót, amely azért így is igen dinamikus. 5,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára. Fogyasztása viszont 9,4 literről 6,8 literre esett. A lítiumion akkumulátorokból energiát nyerő villanymotor önállóan is képes mozgatni a kocsit. Ilyenkor a legnagyobb sebessége 60 km/óra és nagyjából négy kilométeres távolságot tud megtenni.
A jobb vezetési élmény és kényelem érdekében számos intézkedést hozott a BMW. Módosítottak a futómű hangolásán, új csapágyakat és lengéscsillapítókat alkalmaznak, más a légrugós futómű hátul, miközben az elektromechanikus szervokormány hangolását is optimalizálták. Emellett a vezetést befolyásoló elektronikus rendszereket új szoftver támogatja.
A maximális biztonság érdekében éjjellátó, a vezető fáradságát, a sebességhatárokat, a táblákat figyelő rendszerek segítik a sofőrt az olyan elemek mellett, mint a távolságtartó tempomat.