2020-ra mintegy 2,8 millió elektromos üzemű autó rója majd a világ útjait a Continental előrejelzése szerint, ami körülbelül 3%-os piaci részesedést jelent. Az egyre fontosabbá váló szegmensben már most vezető szerepre tör a vállalat – derül ki közleményükből.
Az elektromos autók ugyan globális szinten még alig 1%-át teszik ki az autópiaci forgalomnak, azonban e tekintetben látványos növekedés várható az elkövetkező évek során. Hiába drága a villanyautó, az emelkedő üzemanyagárak segítik a terjedését. Nagy-Britanniában például közel nyolcszorosára emelkedtek a tisztán elektromos autók eladásai tavaly. Ez egyre növekvő piacból a Continetal igyekszik minél nagyobb szeletet megszerezni.
A világ egyik vezető autóipari beszállítója külön az elektromos motorok gyártására dedikált üzemében teljes hajtásláncok és akkumulátorok is készülnek. A Renault által 2011-ben Frankfurtban bemutatott Kangoo Z.E és Fluence Z.E elektromos autókba már a Continental által gyártott motor, elektronika és járművezérlés kerül.
Az elektromos motor, a váltórendszer, a differenciálmű és a rögzítőfék egy rendszert alkot, ami helyet takarít meg. A Continental kifejlesztett egy külsőleg gerjesztett szinkronmotort. A hagyományos mágnes elektromos motorokkal szemben ez magasabb szintű hatékonyságot biztosít a jármű teljes üzemeltetése során, és növeli a biztonságot az elektromos vezetőrendszerben. További előnye, hogy nem tartalmaz ritka fémeket és mágneses alkatrészeket.
A Continental a motorvezérlés terén is kompakt megoldásokkal jelentkezik. A hagyományos üzemű motorvezérlő rendszerek egyszerűsítésével az elektromos hajtású járművek számára olyan rendszert készített, amely az energiaáramlásért és az elektromos motor teljesítményéért felel. Működésének alapja, hogy tárolja a vezető utasításait és ezeket nyomaték utasításként továbbítja az elektromotornak.
A külsőleg gerjesztett szinkronmotorok mellett a egyéb hajtásokat is kínál a gyártó. Ilyenek az állandó mágneses szinkronmotorok, vagy az indukciós motorok, amelyek olcsóbb megoldást jelentenek. Az autógyártókkal való szoros együttműködésnek köszönhetően a Continental teljes elektromos hajtáslánc gyártására képes.
Ezen hajtásláncokhoz optimalizáltan készülnek a Continental elektromos autózás számára kialakított abroncsai is. Olyan alacsony gördülési ellenállású abroncs, amellyel az elektromos autók működéséhez szükséges energia mennyisége mérsékelhető. Alapvető ismérvük a nagyobb átmérő és a keskenyebb futófelület.