2018-ra tervezi a Volkswagen, hogy világelső lehet az autóeladásban, de ehhez nemcsak a General Motorst, a Toyotát, de jelentős növekedést produkáló Hyundait is maga mögött kell tartania. A koreai márka persze világelsőségre törekszik, amit a versenypályán is megmutatnának.
Német lapértesülések szerint a márka azt tervezi, hogy a rali-világbajnokságon szállnak szembe a Volkswagennel. A német konszern gőzerővel fejleszti a Polo R WRC-t, amely 2013-tól harcba száll a Ford és Citroën modelljeivel. A Hyundai ugyan még nem tart ott, mint ellenfele, de állítólag az első prototípus már elkészült a versenyautóból és a tesztelés is hamarosan megindulhat.
Úgy tudni, hogy az i20 alapjaira épül a versenyautó, amely már jövő évtől indulna a rali-vb futamain, hogy egyértelművé tegyék, a Polo vetélytársának tekintik a kocsit. Állítólag a Hyundai az FIA-val is folyamatosan tárgyal a sorozatba való visszatéréséről.
A márka ugyanis korábban 2000-2003 között szerepelt a rali-világbajnokságon. Akkor kis költségvetéssel próbálkoztak, nem igazoltak top pilótát és az autó sem volt a legjobb. A Volkswagen óriási pénzt fektet be, hogy 2-3 éven belül győzelmet ünnepelhessen, jelenleg azért vesznek részt a S2000-es Škoda Fabiákkal a bajnokságban, hogy első számű versenyzőjük, Sebastien Ogier formában maradjon, miközben a csapat a logisztikai és egyéb problémákat már most kiismerje, hogy jövőre már a versenyzésre koncentrálhassanak.
Ha a Hyundai nyerni akar, akkor jelentős összeget kell mozgósítania, hogy a korábbi legjobb eredményüket – egy negyedik hely – felülmúlják. A szabályok szerint 1,6-os turbómotor és négykerék-hajtás kerülhet a WRC-be.