Pénteken és szombaton lesz Baranya megyében a 46. Drávanet Mecsek-rali autóverseny, amely része az úgynevezett historic Európa-bajnokságnak, egyben a magyar ralibajnokság második futama is.

Előbbiben a rali hőskorának 44 képviselője, utóbbiban 57 autó áll rajthoz. Péntek délután a rajtceremónia a pécsi Széchenyi téren lesz, majd következik a Pécs Pláza parkolójában a szokásos prológ.

Ezután még péntek este lámpasorokkal, sötétben két, szombaton napközben pedig hat gyorsasági szakaszt rendeznek meg. Ezek össztávja 150 kilométer. A verseny honlapja elérhető ezen a linken.


Az esemény csütörtöki sajtótájékoztatóján a szervezők elmondták, hogy anyagi nehézségek miatt szinte az utolsó pillanatban állt össze a verseny. Kiderült az is, hogy a nézők a historic Eb-futamon megcsodálhatnak egy Lancia 037-est, amely a ralivilágban kuriózumnak tekinthető, s ilyen eddig Magyarországon még nem állt rajthoz. A norvég Walter Jensen vezeti majd a márka-világbajnokságot nyert autót.
Vb-győztes Lancia a Mecsek-ralin 1
Vb-győztes Lancia a Mecsek-ralin 7
A középmotoros versenyautó a B csoportos raliautók korában született. Motorja 2,0 literes kompresszoros volt 265 lóerős teljesítménnyel, később a vízbefecskendezés bevezetésével 300, majd a motor hengerűrtartalmának 2,1 literre emelésével 325 lóerőre nőtt a teljesítménye. Legvégül már 350 lóerős változat is készült a hátsókerék-hajtású gépből. Ehhez képest a 037-es versenyautó tömege mindössze 980 kiló.

A modell legnagyobb sikere, hogy Walter Röhrl és Markku Alen pilótákkal a Lancia 1983-ban elhódította a konstruktőri rali-bajnoki címet az Audi ellenében.