A legtöbb ember már kisgyerekként megtanulja, hogy nem helyes dolog erősen bevágni az ajtót. Ám úgy tűnik, az új Ford Transit Custom fejlesztőmérnökei nem okultak a leckéből: a Ford munkatársai több mint 550 000 alkalommal csapták be az új modell ajtóit.

250 ezerszer vágták be nagy erővel az első ajtókat, 150 ezerszer az oldalsó tolóajtókat, és ugyancsak 150 ezerszer a hátsó csomagtérajtót, hogy megbizonyosodjanak arról: az autó bírja majd az éveken át tartó, mindennapos kemény használatot.

A Ford felvételeken rögzítette és analizálta, ahogyan az autósok a mindennapok során becsapják az ajtókat, s ezt a teszt során egy olyan szerkezet reprodukálja, amely képes élethűen modellezni a különféle felhasználói szokásokat. A teszt során az ügyfelek 90 százaléka által kifejtett legnagyobb ajtózárási sebességet reprodukálják.

Ajtócsapkodással tesztel a Ford 1
Ajtócsapkodással tesztel a Ford 7


A hónapokon át tartó, az autósok valódi, mindennapi ajtócsukási szokásain alapuló non-stop teszt helyszíne egy különleges tesztlétesítmény, ahol a hőmérséklet a sarkvidéki -40 és az extrém meleg +82 Celsius fok közt változtatható, a levegő páratartalma pedig 85 százalékos.

A hagyományos autótesztek során csak 84 000 alkalommal szokás becsapni az ajtókat. A 250 ezres szám jól szemlélteti, hogy a fejlesztők milyen teljesítményt várnak el egy kemény munkára tervezett autótól.

A Transit Custom a Ford vadonatúj egytonnás haszonjárműve. Az autó Angliában, a Birminghami Haszonjármű-kiállításon mutatkozott be, s még idén megjelenik az európai és egyéb piacokon.