Ha az elmúlt évek versenyei után valaki tudatlanul csöppenne a június 16-17-i 24 órás Le Mans-i versenyre, akkor várhatóan azt látja majd, hogy az Audik a szokásoknak megfelelően kék ellenfelekkel küzdenek. Csakhogy 2012-ben a Peugeot már nem indul.

Műszaki hiba nem volt, a karosszériával akadtak minimális gondok
Peugeot 2012-ből

Peugeot 2012-ből

Peugeot 2012-ből


A Toyota, amely idéntől száll be a hosszútávú versenybe, átfestette autóit. Januárban még a Toyota hagyományos versenyszíneiben, piros-fehér fényezéssel mutatkozott be a TS030 HYBRID, ám a hétvégén zajlott teszten új színekben, kék-fehéren pompáztak az autók.

Utóbbi szó is nagyon fontos, ugyanis most először a Toyota két versenyautóval körözhetett, azt követően, hogy áprilisban csúnyán összetört az akkor még egyetlen váza.

A hetes számú autót Alex Wurz, Nicolas Lapierre és Nakadzsima Kazuki vezették, míg a nyolcasban  Anthony Davidson és Sébastien Buemi ültek. Utóbbi autóban az eredeti tervek szerint Isiura Hiroaki ült volna, de a korábbi tesztek során komoly hátfájdalmai voltak, így kikerült a csapatból. Helyét Stephane Sarrazin foglalja majd el, de ezúttal ő sem tesztelt, mert a csapat inkább hagyta pihenni, miután nemrég egy kerékpáros balesetben zúzódásokat szerzett.

A francia pilótának, aki majd csak a Le Mans-i hétvégén ülhet az autóba, a pálya biztosan nem okoz majd gondot, 2001 óta minden évben indult. Az elmúlt években a Peugeot-val versenyzett, háromszor dobogóra is állhatott.

A Toyota fő feladata úgy is az volt, hogy a két korábbi F1-pilóta, Buemi és Nakadzsima a szabályoknak megfelelően legalább tíz kört autózzanak a pályán, mert enélkül nem indulhatnának a versenyen. A hibrid hajtású versenyautókkal a Toyota közlése szerint semmi jelentősebb gond nem volt a teszten, a karosszéria sérült minimálisan. A hetes autó 83, a nyolcas 73 kört teljesített.

A csapat leggyorsabbja Alex Wurz volt, aki 3 perc 27,204 másodperc alatt teljesített egy kört, ez 1,3 másodperccel maradt el a leggyorsabb Auditól.