A Ferrari különleges ügyfelei még idén megismerhetik a Ferrari új csúcsmodelljét, amely jövőre áll a nagyközönség elé. Az Enzo utódjának szánt szupersportkocsit nemrég kevesebb álcázással sikerült lefotózni a maranellói gyár közelében. Úgy tűnik, az autó alapvető formája hasonló lehet az Enzóéhoz.
Az autóba a Ferrari minden létező tudását belesűrítik, ahogy tették azt elődeivel, az Enzóval, az F50 és F40 modellekkel is. Ennek megfelelően számos technikai újítást is hordoz. A legfontosabb talán, hogy hibrid hajtást rejt. Ám nem elsősorban az üzemanyag-takarékosság miatt, hanem a Forma-1-ben használt KERS-nek megfelelően a nagyobb teljesítmény elérése érdekében.
Az áprilisban, Pekingben kiállított hibridrendszernek megfelelően az utasok mögé középre beépített benzinmotorhoz duplakuplungos automata sebességváltó, illetve egy villanymotor kapcsolódik, amelyek a hátsó kerék hajtásáért felelnek. Egy másik villanymotor pedig az első tengelynél szerepel.
Várhatóan az F12 Berlinettában is szereplő 6,3 literes V12-es motort használják majd, nagyjából 760 lóerős teljesítménnyel, a villanymotorok további 110-140 lóerőt nyújtanak. Vagyis 870-900 lóerő is elérhető lehet, miközben az Enzo 660 lóerőt produkált.
Ugyanakkor a Forma-1-ben használt legújabb szénszálas műanyagok alkalmazásával a jármű tömegét is lefaragja a Ferrari. Míg a Ferrari alapítójáról elnevezett modell 1365 kilót nyomott, úgy hírlik, utódja 1200 kiló alatti tömeggel érkezik.
Nem meglepő tehát, ha Bugatti Veyronhoz mérhető 2,5 másodperces sprintidőt és akár 380 km/órás végsebességet jósolnak. Mindössze 600 darab készülhet majd belőle, ára ennek megfelelően csillagászati lesz.