Megfigyelők szerint a piac stabilizálódik, még ha az értékesítés növekedésének tendenciáját az alacsony bázisszámok is magyarázzák. Az egy évvel korábbi állapotot ugyanis nagyban befolyásolta a március közepi cunami Japánban, ami visszavetette a szigetország autógyártását.
Szakmai körökben elterjedt, hogy Kína újabb intézkedéscsomaggal igyekszik ösztönözni az új és energiatakarékos autók vásárlását. Ez – a már jól bevált módon – lökést adna a gazdasági növekedésnek, amely az első negyedévben közel három év legalacsonyabb szintjére, 8,1 százalékra süllyedt. Egyes szakértők viszont úgy gondolják, a korábbi válságperiódusban alkalmazott serkentő intézkedések jelentős többletkapacitás kialakulásához vezetnének.
A járműgyártás májusban szerény mértékben járult hozzá az ipari termelés 9,6 százalékos éves bővüléséhez. A szakmai statisztikák szerint az eladások haszonélvezői elsősorban nem a kínai autógyárak voltak, hanem a külföldi márkák.
A General Motors Co., és vegyesvállalatai májusban 231 183 autót adtak el, 21 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A Ford Motor Co. személyautó üzletága 23 százalékos bővülést könyvelt el egy év során, ami májusban 34 550 darab eladását jelentette, míg a személyautók és a haszongépjárművek együttes eladásai 8 százalékos növekedést mutattak ugyanebben az időszakban.
Forrás: MTI