Az 1980-ban elhunyt Steve McQueent a legtöbben – mármint autós körökben – arról ismerik, hogy egy Mustangot hajtott a Bullit című filmben, esetleg a Le Mans-ban versenyez. Ám amikor nem a forgatáson volt a hollywoodi sztár, ezt a Ferrari 275 GTB4-es vezette.

2006 óta 3300 megrendelése volt a Ferrari restauráló műhelyének
Csak tíz darab készült a roadsterből

Csak tíz darab készült a roadsterből

Csak tíz darab készült a roadsterből


A sportkocsi nemrég a Ferrari Classiche műhelybe kerül, ahol restaurálják. Nem csak az eltelt évek hagytak nyomot a sportkocsin, de az előző tulaj is, aki a 1980-as években úgy döntött, hogy roadsterré alakíttatja.

Mostani, új birtokosa azonban szerette volna, ha eredeti állapotába használhatja a gépet, ezért Maranellóba szállíttatta. A Ferrari Classiche amellett, hogy kijavította a karosszéria egyéb hibáit kézzel új tetőt formázott a GTB4-esnek.

Nem véletlen egyébként, hogy korábban levágták a tetejét, hiszen Steve McQueen főszereplésével készült, eredeti Thomas Crown ügy (1968) című filmben a 275-ös roadster változata szerepelt. A korábban a Sebringi 12 órás versenyen kategória második helyet szerző autót átfestették és úgy került a filmbe. McQueennek annyira tetszett a kocsi, hogy szeretett volna venni egyet. Abból a kocsiból mindössze tíz darabot készített a Ferrari egy amerikai kereskedő kérésére. Vélhetően a filmben látott modellt akarta „utánozni” a tulajdonos. McQueen kupé mellett döntött.

A Ferrari 275 GTB4 3,3 literes V12-es motort rejt, amelynek teljesítménye 300 lóerő, így a sportkocsi képes volt 250-260 km/órás sebességre is. A típust 1967-1968 között gyártották.

Ferrari a Thomas Crown ügyben: