Már nyáron megmutatja fotókon az új Cliót a Renault, megelőzve a Párizsi Autószalont, ahol először hivatalosan kiállítják. A modell negyedik generációját sportosabbra szabják elődeinél, laposabb, hosszabb, szélesebb karosszériát kap, de a futómű, a kormányzás hangolása is a sportosságnak megfelelőre készül.

Turbómotort kap az új Clio RS 1
Turbómotort kap az új Clio RS 15


Ám emellett is készül különösen sportos variáns a típusból. Az új Clio RenaultSport várhatóan 2013 elején, a Genfi Autószalonon mutatkozhat be, hogy valamikor az év során a kereskedésekbe is eljusson. Az autót már teszteli a francia gyár, itt vannak a kémfotók a kocsiról.

Főként az autó hátuljáról készült fotók árulkodóak, a két méretes kipufogó és a diffúzor is azonosítható. Természetesen a kocsi orr-része is egyedi, nagyobb hűtőnyílással szerelt, mélyebbre nyúló lökhárítót használnak. Nem hiányoznak majd a látványos elemek, mint a küszöb, a tetőspoilerek és a nagy keréktárcsák sem. Utóbbiak helyet hagynak a megfelelően erős fékrendszernek.   

Érdekesség, hogy a Cliót csak ötajtós karosszériával gyártják majd, így a RS-ből is csak ilyen változat készül. A kupés megjelenés érdekében a hátsó kilincseket kissé elrejtve az ablakok mellé helyezték

Míg a korábbi Clio RS 2,0 literes szívómotort használt, az új generációba azonban már 1,6-os turbómotor kerül. Már jelenleg is használ ilyen motort a Renault 180 lóerővel, amiből nem nagy kunszt kihozni a kívánt 210-220 lóerőt. Nagyjából 6,5 másodperc alatt gyorsulhat majd 100 km/órára, végsebessége 235 km/óra lehet.

A kocsi a MINI JCW, illetve a Citroën DS3 Racing ellenfele lehet, így nagyjából 8,5 milliós árra lehet számítani.