A fejlődés kereke lassan bár, de előre lendül, úgy tűnik, a motorsportot is meghódítják a hibridek. A tavalyi Le Mans-i 24 órás versenyt megnyerő Andre Lotterer történelmi tette bizonyítja mindezt. Az Audi pilótájának sikerült első rajtkockát elérnie a legendás 24 órás futamon egy hibrid hajtású versenygéppel.
A németek Audi R18 e-tron elnevezésű autójával villámgyors kört futva a csapat ott folytatta, ahol a 2011-es futam után abbahagyták. A kétszer 120 perces időmérő korai szakaszában futották meg az első rajtkockát érő kört, így az 1-es rajtszámú Audi rajtolhat majd a legjobb helyről a sok megpróbáltatást tartogató futamon. Lotterer szerényen nyilatkozott: „Nem volt tökéletes kör, nem tudtam összerakni egy körben a legjobb szektoridőket, de ettől függetlenül okkal örülhetünk.„
A Toyota idei visszatérése sem sikerült rosszul. Szintén hibrid hajtással a gyomrában a TS030 kódjelű autók pilótái a harmadik és az ötödik rajtpozíciót szerezték meg. A két elektronzabáló közé egy hagyományos, kizárólag belsőégésű motorral üzemelő Audi férkőzött be, a Romain Dumas, Loic Duval és Marc Gene hármas által hajtott R18-as.
A három időmérő edzés kombinált eredményét megtalálja erre a linkre kattintva.