Izgalmas világújdonsággal készül az őszi, 2012-es Párizsi Autószalonra a Mitsubishi Motors. A francia fővárosban mutatkozik be az Outlander Plug-in Hybrid EV néven futó modell. A japán gyártó által kiadott első információk szerint autó felépítménye ugyanaz, mint a hamarosan bemutatkozó új Outlander belsőégésű változatáé, a különbség a hajtásláncban rejlik.

Szupertakarékos hibrid a Mitsubishitől 1
Szupertakarékos hibrid a Mitsubishitől 13


A Mitsubishi első plug-in hibrid modellje alapvetően elektromos hajtású jármű lesz. Hajtásláncában szerepel egy előre beépített elektromotor, egy hátra beépített elektromotor, illetve az első kerekek hajtására szolgáló, illetve generátorként működő belsőégésű motor. Utóbbi benzines üzemű, a Mitsubishi szerint azért, mert az elfogadottabb a globális piacokon, mint a dízelmotor. A tanulmányautóban 1,6-os (115 LE) benzines és 81 lóerős villanymotorok voltak.

Háromféle üzemmódot kínál a sorozatgyártású Outlander hajtáslánca: ezek a „tiszta” (összkerékhajtás két elektromotorral), a „soros” (összkerékhajtás a generátor által táplált két elektromotorral), és a „párhuzamos” (hajtás a belsőégésű motorral, amit a két elektromotor összkerékhajtása egészít ki.

A Mitsubishi közlése szerint a sorozatgyártású modell hozza majd a PX-MiEV II tanulmányautó értékeit, azaz több mint 800 kilométernyi hatótávolságra lesz képes, miközben akár 50 g/km alatti CO2-értéket is elérhet az üzemeltetése. Utóbbi elvben 2 liter alatti fogyasztást jelent.

A belsőégésű motorral szerelt új Outlander még 2012-ben bemutatkozik az európai piacokon, viszont a hibrid megjelenése később, 2013-ban várható.