Alig néhány héttel azt követően, hogy tanulmányautóként láttuk a formáját, az Aston Martin bemutatta új sportkocsiját, az AM 310 Vanquish-t. Amellett, hogy az autó továbbviszi a brit márkánál megszokott jegyeket, a limitált darabszámban készült One-77 egyes elemeit felhasználva a tervezőknek sikerült egyéniséget csempészni a formatervbe.

70 milliós GT az Aston Martintól 1
70 milliós GT az Aston Martintól 17


Ha ismerős a név, az nem véletlen, hiszen 2002 és 2007 között már készült Vanquish az Aston Martinnál, a DBS elődjeként. Az új modell a DBS utódjaként újra felveszi a nevet. Az AM 310 Vanquish az Aston Martin új VH padlólemezére épül, amelyre a szokásoktól eltérően nem alumínium, hanem szénszálas műanyag karosszériaelemek kerülnek. A karosszéria torziós merevsége a korábbiakhoz képest 25 százalékkal javult.

Motorja természetesen V12-es, a 6,0 literes blokk teljesítménye nőtt elődeihez képest, most 573 lóerő, a maximális nyomatéka 620 Nm. A hatfokozatú automata váltóval és hátsókerék-hajtással felvértezett brit GT 4,1 másodperc alatt képes elérni a 100 km/órás sebességet, de 295 km/órás tempó is lehetséges vele.

70 milliós GT az Aston Martintól 18


Dr. Ulrich Bez, az Aston Martin vezérigazgatója szerint ez a modell a végső kifejezése az Aston Martin formatervezési filozófiájának, mérnöki és műszaki innovációs képességének. A luxust keresztezi a kompromisszumok nélküli vezetési élménnyel.

Kétféle kivitelben, 2 vagy 2+2 személyes utastérrel rendelhető az új Vanquish, amelynél ebben a kategóriában komolynak számító 368 literes csomagtartót alakítottak ki. Nemcsak a 60 százalékkal nagyobb csomagtartó, de a tágasabbra szabott utastér is a mindennapi használatot segíti.

Már idén megkezdik az első darabok kiszállítását Európában, a kocsi brit ára nagyjából 190 ezer font, azaz kb. 69 millió forint.