Az autógumik értékesítésében a november-decemberi időszak jelenti a csúcsot, a GfK Hungária piackutató intézet felmérése szerint ebben a két hónapban adják el a gumiabroncsok 37 százalékát Magyarországon.
A nyári gumik értékesítése szempontjából a március-áprilisi időszak számít a csúcsszezonnak, ami ebben az évben is megfigyelhető volt. Igaz, az idén ez az időszak 5 százalékos csökkenést mutat a 2011-es év ugyanezen időszakához képest – közölte kedden a GfK.
A piackutató közleménye kitér arra is, hogy az új autókat nyári gumival szerelik, ezért a téli gumik forgalma mindig nagyobb. Az adatok szerint a teljes piacot vizsgálva a darabonkénti átlagár 21 855 forint, ez 4,4 százalékos drágulás az előző év azonos időszakához viszonyítva.
A piacon kiélezett a Michelin és a Continental-csoport közötti verseny, és egyre inkább felzárkózik a Hankook is: az idén a harmadik helyre került a vizsgálat szerint.
Bár a kutatás prognózisokat nem tartalmaz, várhatóan befolyásolják majd a piaci viszonyokat a júliustól megjelenő, novembertől kötelező energiajelölések. Az év végi elemzésekből derül majd ki az, hogy a már használt, de csak novembertől kötelező jelzések, a gördülési ellenállás, a nedves tapadás, és a külső zajszint értéke mennyiben lesz meghatározó a gumiválasztásnál – közölte a GfK.
A GfK Hungária kereskedelem és technológia területe 2011 óta vizsgálja a gumiabroncsok kiskereskedelmi értékesítését. A kutatás a gumiabroncs-kiskereskedők eladási darabszámát, valamint az árat méri fel, és termékszintű információkkal szolgál. Az adatfelvétel kéthavonta, reprezentatív üzleti mintán, Magyarország teljes területén történik.
Forrás: MTI