Miközben a Le Mans-i 24 órás verseny csúcskategóriájában (LMP1) már évek óta a dízelmotoroké a főszerep, a kisebb kategóriákban még a benzinmotorok uralkodnak. A Mazda azonban változtatni szeretne. A Mazda Mostrsport bejelentette, hogy új Skyactiv-D dízelmotorjának versenyváltozatát a Le Mans Prototype 2 (LMP2) géposztály legnagyobb megmérettetésén, a Le Mans-i 24 órás versenyen induló csapatok rendelkezésére bocsátja.

Világsztárral debütál a Mazda versenydízel 1
Világsztárral debütál a Mazda versenydízel 11


A Mazda, az egyetlen ázsiai autógyártó, amely összesített első helyen ért célba Le Mans-ban (1991) az európai és az amerikai vevők számára egyaránt elérhetővé teszi a motort, amely így a hosszútávú világbajnokságon (World Endurance Championship) és az amerikai Le Mans-szériában (ALMS) egyaránt szerephez juthat az LMP2 kategóriában.

A motor a Mazda és a SpeedSource Race Engineering közös munkájaként jött létre. A fejlesztés jelenleg a fékpadi mérések fázisában tart, a pályatesztek 2012 végén kezdődnek. A motor a kétfázisú turbófeltöltővel felszerelt, négyhengeres Mazda 2,2 gyári blokkjára épül. Úgy tudni, 450 lóerős teljesítményt sikerült elérni.

A tervek szerint a Dempsey Racing lesz az új motor első vásárlója. A színész és autóversenyző Patrick Dempsey nevével fémjelzett csapat 2007 óta versenyez Mazda RX-8 versenyautóval a GRAND-AM GT géposztályban, komoly szerepük volt a Mazda 2010-es bajnoki címének megszerzésében.

A Grace klinika sorozatban Derek Sepherdet alakító Dempsey és üzleti partnere, pilótája, Joe Foster a GT kategóriában már sikeresen versenyeztek a Le Mans-i 24 órás futamon, így most rendkívül izgatottan várják, hogy 2013-ban visszatérjenek – ezúttal az LMP2 géposztályban, a Mazda dízelmotorjával.