A 2012-es Új-Zéland-rali pénteki programja:
SS1 Te Hutewai 1 – 11,18km
SS2 Whaanga Coast 1 – 29,67km
SS3 Te Akau South 1 – 31,82km
SS4 Te Akau North 1 – 32,13km
Külső Szerviz Raglan
SS5 Te Hutewai 2 – 11,18km
SS6 Whaanga Coast 2 – 29,67km
SS7 Te Akau South 2 – 31,82km
SS8 Te Akau North 2 – 32,13km
Flexi szerviz Auckland
Sebastien Loeb vezet az Új-Zéland-ralin a verseny első, pénteki napját követően. A Magyarországhoz képest 14 órás időeltolódás mellett zajló verseny a rali-világbajnokság hetedik futama.
A nyolcszoros világbajnok nem a legerősebben kezdett az esős időben zajló versenyen, hiszen az első szakaszt követően még csak harmadik volt, ám a pénteken megrendezett nyolc gyorsaságiból végül ötöt megnyert és az utolsó szakaszon átvette a vezetést.
A Citroën elégedettségét fokozza, hogy a címvédő mögött másik versenyzőjük, Mikko Hirvonen áll, mindössze négy másodperc lemaradással. A finn a második szakaszon több mint tíz másodpercet vert a legközelebbi ellenfelére is és átvette a vezetést. Innentől kezdve azonban összességében Loeb volt a gyorsabb és fokozatosan felzárkózott, majd az utolsó kőrre felrakott két új – de kemény – gumit előre, ami meghozta a sikert is.
„Egyértelműen a lágy gumi volt a megfelelő választás ma reggel és a döntésem, hogy harmadikként rajtolok, szintén jó volt a mostani útviszonyok mellett” – elemezte a történteket Loeb. „De még sok van hátra versenyből, a holnapi szakaszok sokkal technikásabbak. A holnapi hosszú szakaszon (Girls High School) nagyon sok kanyar van, ugyanakkor nagyon gyors szakasz. Ez nem egy könnyű verseny”
Csütörtökön, az időmérő edzés után még úgy tűnt, a Ford tempója megvan ahhoz, hogy versenyben legyenek a győzelemért, de pénteken minden tönkrement. Petter Solberg a mezőny nagy részével ellentétben nem a lágy, hanem a keményebb abroncsokkal vágott neki az első négy szakasznak. A csapadékos, hűvös időben a gumik nem biztosítottak kellő tapadást, így a norvég képtelen volt tartani a tempót. Másfél perc hátrány szedett össze. Délutánra felkerültek a lágyabb a gumik a Fiestára, ettől begyorsult, de ezzel csak tartani tudta a különbséget, előrébb nem került.
Nála is nagyobb bajban van Jari-Matti Latvala. A Ford másik versenyzője a leggyorsabb volt az időmérőn, majd az első szakaszt megnyerte és utána is 2.-3. időket autózott, ám a hetedik szakaszon idén már sokadik hibáját követte el. Harmadikként autózott, amikor egy kanyarlevágásnál nekiment egy kerítésnek, amin fennakadt az autó.
„Egy bal-jobb kanyarkombinációban történt az eset, ahol mindenki levágta a kanyart. Én is belementem a levágásba, de az előttem indulók autói minden bizonnyal egy gödröt ástak ki és a jobb első kerekünk beleakadt, az autónk megpördült és fennakadt a drótkerítésen. A drót feltekeredett az első kerekünkre, így nem tudtunk továbbmenni. Meg kellett várnunk, amíg valaki hozott egy vágóeszközt” – mesélte Latvala.
Négy és fél percet veszített a finn, mialatt a nézők kiszabadították, ezzel a kilencedik helyre esett vissza az összetett állásban. A csapatpontokért még harcolhat a hátralévő napokon, de a dobogóra minimális az esélye.
A két fordos között Ott Tanak, Thiery Neuville, Dani Sordo és Armindo Araujo sorakoznak, a top10-be pedig még Ken Block fért be.
A 2012-es Új-Zéland-rali állása a pénteki napot követően (8/22 szakasz):
1. Sebastien Loeb, Citroën DS3 WRC 2ó07p35.0mp
2. Mikko Hirvonen, Citroën DS3 WRC + 4.0mp
3. Jevgenyij Novikov, Ford Fiesta RS WRC + 1p31.0mp
4. Petter Solberg, Ford Fiesta RS WRC + 1p39.3mp
5. Ott Tanak, Ford Fiesta RS WRC + 1p47.0mp
6. Thierry Neuville, Citroën DS3 WRC + 2p18.0mp
7. Dani Sordo, MINI JCW WRC + 2p34.3mp
8. Armindo Araujo, Portugal Mini + 4p36.9mp
9. Jari-Matti Latvala, Ford Fiesta RS WRC + 4p56.1mp
10. Ken Block, Ford Fiesta RS WRC + 6p25.3mp
A részletes eredményekért kattintson erre a linkre.
Az Új-Zéland-rali holnap újabb hat szakasszal folytatódik, nagyjából 130 versenykilométert kell teljesíteniük a résztvevőknek.