A Volkswagen Motorsportnál elárulták, hogy hazai versenyükön, az augusztus végi Német-ralin jelentik be jövő évi versenyzőiket. Igazából csak az a kérdés, hogy ki vezeti a második autót, hiszen Sebastien Ogier-vel már tavaly szerződést kötöttek, miután bejelentették, hogy 2013-tól beszállnak a rali-világbajnokságba.
Számos fiatal tehetséget tesztelek a rali-világbajnokság futamain a VW Motorsport által indított Škoda Fabia modellekben, de úgy hírlik, hogy mégis egy tapasztaltabb versenyző lehet a befutó.
A Helsini Sanomat információi szerint Jari-Matti Latvalát igazolta le a német autógyár. A lap úgy tudja, két éves szerződést kötöttek vele, illetve plusz egy év opció is szerepel a kontraktusban. Korábban Latvala és a menedzsere is elismerte, hogy tárgyalnak a Volkswagennel, de akkor azt mondták, a Fordot és a Citroënt is megkérdezik.
A 2010-es idény végén még bárki tökéletes döntésnek nevezte volna ezt, hiszen Latvala szórta a jó eredményeket, miközben sokat gyorsult. Fiatal, mégis nagyon tapasztalt.
Ám az eredményei nyomán a Fordnál első számú pilótává előléptetett 27 éves pilóta idén pocsék formát mutat. Eddig három versenyt dobott el vezetői hiba miatt, egyet vállsérülés miatt hagyott ki és az éppen zajló Új-Zéland-ralin is hibázott.
Ugyanakkor mindig is a Fordnál versenyzett, így a pályák ismerete mellett a műszaki tapasztalata is sokat érhet a Volkswagennek. A Citroëntől érkező Ogier-vel nagyon erős csapatot alkothatnak.
Nagy kérdés az is, ki kerülhet Latvala helyére. Az egyik esélyes Dani Sordo lehet, aki fiatal és szintén sok tapasztalatot szerezett még a Citroënnél. Tekintve, hogy a MINI-program gyakorlatilag befuccsolt, biztosan könnyű lenne megszerezni. Petter Solberg most a Fordnál van, második számú versenyzőnek jövőre is megfelelhet.
Ha azonban a Ford 2013 után is (eddig szerződtek) marad a raliban, jöhet egy fiatal tehetség, Mads Ostberg vagy Ott Tanak.