A BMW és a Toyota Motor Corporation első emberei közös sajtótájékoztatón számoltak be új fejlesztési szövetségük megkötéséről. Norbert Reithofer és Akio Toyoda a BMW müncheni központjában írta alá azt a hosszú távú stratégiai együttműködési megállapodást, melyben hidrogéncellák, elektromos hajtásláncok közös fejlesztése mellett még egy közösen elkészítendő sportkocsi megtervezése is benn foglaltatik.

A Toyota nagyon erős elektromos autózásban, a BMW kiváló dízeleket gyárt – a két márka már márciusban megállapodott egy technológia-cseréről (lítium-ion akkuk a BMW-nek a Toyotától, 1,6-os és kétliteres dízelek cserébe), mely 2014-ben realizálódhat. Ezt a szerződést bővítették most ki a vállalatok. Az együttműködés a második nagyszabású újkeletű német-japán kooperációt jelenti: a Daimler, mint a Mercedes márka tulajdonosa a Renault-Nissannal kötött hasonló tartalmú megállapodást.

„A Toyota és a BMW Group előtt egyazon stratégiai vízió lebeg a fenntartható egyéni közlekedés jövőjével kapcsolatban. Közösen lehetőségünk lesz megőrizni ipari vezető szerepünket a várható technológiai átalakulásban is.” – mondta Reithofer.

„A BMW és a Toyota egyaránt egyre jobb és jobb autókat akar gyártani. Kölcsönösen nagyra tartjuk egymást. Úgy vélem, ezt fejezi ez az új lépése is együttműködésünk szorosabbra fonódásának, csupán hat hónappal a kezdeti megállapodás aláírása után. A Toyota erős környezetebarát hibridtechnológiában és a hidrogéncella-fejlesztésben. Ugyanakkor hiszek a BMW erejében, ami a sportautók fejlesztését illeti. Nagyon izgalmas dolog hát arra gondolnom, milyen autók származhatnak együttműködésünkből.” – tette hozzá Toyoda.