A londoniaknak nem egészen ugyanolyan élményeik vannak a helyi tömegközlekedés fejlesztésvel kapcsolatban, mint például a budapestieknek. Az olimpiára például tavaly nyáron a Temze fölött közlekedő kábelvasutat terveztek, amit át is adtak, határidőre: alig 11 hónap sem kellett az építkezésre.

London polgármestere és az Emirates Air elnöke örül az új londoni járműnek
London polgármestere és az Emirates Air elnöke örül az új londoni járműnek

London polgármestere és az Emirates Air elnöke örül az új londoni járműnek


Ugyanakkor hazai hangulatot idéz, hogy a tervezett 25 millió fonthoz képest 60 millió lett a végelszámolásnál a teljes építési költség, és a Munkáspárt londoni képviselője számon kérte a polgármestert: hogy lehet, hogy a londoniaknak mégsem lesz ingyenes az utazás, ahogy azt a beruházás megkezdésekor ígérték?

Videó a kábelvasútról:

A londoni lanovka hivatalos neve: Emirates Air Line – a greenwich-i O2 Arena és az ExCel kiállítóközpont között húzódó kábelvasút működtetésének szponzora tíz esztendőre ugyanis az arab légitársaság. A lebegő kabinok óránként 2500 embert képesek szállítani, egy 4-5 perces út egy irányba 4 font 30 penny (1500 forint), egy körút 6 font 40 (2300 forint).

Az 50 városi autóbusznak megfelelő kapacitás 15 másodpercenként induló kabinokkal érhető el a nagyjából egy kilométeres távon. A fülkék 300 méterrel siklanak a Temze felett. A beruházás teljes költsége