Az autót nézve a a Bánfi hajszesz szlogenjének pesties kiegészítése jut eszembe: „Nincs kopasz fej, csak seggig érő homlok.” Valószínűleg ez a vezérfonal motiválta a Mercedes CLS kombi tervezőit, mikor puttonyt varrtak a négyajtós kupé Mercedesre.Ezzel még tovább maszatolták a kategóriák közötti határokat, hiszen egy kupé ritkán ötajtós, főleg nem kombi. Ezért a furcsa kölöncök osztályában a Shooting Brake kategóriában indul a 16 mm-es hosszabb CLS.

A 2010-ben tanulmányként Pekingben bemutatott forma remek kiegészítése a lapos német bálnának. Akár a kopasz ember feje, a tető tényleg a farig ér, és nem kis meglepetésre az egész autó még alacsonyabb, mint a négyajtós verzió.

Elsőre azt hinnénk, hogy a csapott hátsó használhatatlan, de ebben szintén meglepetést okoz az ój CLS, az 590 literes raktér több mint elegendő, a hátsó üléssort ledöntve pedig 1550 liternyi teret kap a jövendőbeli tulajdonos. Az eleganciát tölgyfából készült csomagtérburkolat fokozza, a vitorlásokra emlékeztető extra egyértelműen jelzi mely vásárlói réteget célozta meg a német gyártó.

Luxuskombival bővít a Mercedes 1
Luxuskombival bővít a Mercedes 23 Az induláskor négy motorral lesz választható a különleges Mercedes. A belépőszintet a négyhengeres duplaturbós dízel CLS 250 CDI képviseli 204 lóerővel, az erősebb 350 CDI már 265 lóerőt termel. A dízelek mellett két benzines egység szerepel a palettán a kevésbé erős V6-os szívómotor 306 lóerőt, míg a csúcsmodell V8-as duplaturbós 408 lovat szabadít az útra. A benzines típusok komoly teljesítményét rendelhető összkerékhajtás segít kordában tartani.


Minden motorhoz a szériafelszereltség részeként jár a start-stop rendszer és a hétfokozatú 7G-Tronic automataváltó, aki pedig nehezen parkolna a majdnem öt méteres autóval, annak segít az önállóan kormányzó, parkolóhelyet felismerő elektronikus segéd az Active park Assist.