Magyarországon belül nincsenek óriási távolságok, de egy külföldi nyaralás helyszínére már keményebb próbatétel lehet eljutni, embernek és gépnek egyaránt. Segítünk mérsékelni az úttal járó veszélyeket
Magyarországon belül nincsenek óriási távolságok, de egy külföldi nyaralás helyszínére már keményebb próbatétel lehet eljutni, embernek és gépnek egyaránt. Segítünk mérsékelni az úttal járó veszélyeket
Fotó megosztása:
Soha ne akarjunk percre pontosan megérkezni, pláne ne versenyezzünk magunkkal, ne akarjuk megdönteni a 2008-as rekordot a horvát tengerpartig
Soha ne akarjunk percre pontosan megérkezni, pláne ne versenyezzünk magunkkal, ne akarjuk megdönteni a 2008-as rekordot a horvát tengerpartig
Fotó megosztása:
Könnyű ételeket fogyasztva biztonságosabb a vezetés
Könnyű ételeket fogyasztva biztonságosabb a vezetés
Fotó megosztása:
Dugó esetén a sáv szélére húzódva alakítsuk ki a mentők utcáját!
Dugó esetén a sáv szélére húzódva alakítsuk ki a mentők utcáját!
Fotó megosztása:
A táblázatban az osztrák ÖAMTC autóklub teszteredményei olvashatók európai autópálya-pihenőhelyekről, a következő képre kattintva jóval nagyobb méretben
A táblázatban az osztrák ÖAMTC autóklub teszteredményei olvashatók európai autópálya-pihenőhelyekről, a következő képre kattintva jóval nagyobb méretben
Fotó megosztása:
Kevesen állnak meg kétóránként pihenni, pedig ez volna a megfelelő. Mi azt tanácsoljuk, hogy legalább három és fél órányi vezetés után tartson szünetet mindenki! A táblázatban az osztrák ÖAMTC autóklub teszteredményei olvashatók európai autópálya-pihenőhelyekről
Kevesen állnak meg kétóránként pihenni, pedig ez volna a megfelelő. Mi azt tanácsoljuk, hogy legalább három és fél órányi vezetés után tartson szünetet mindenki! A táblázatban az osztrák ÖAMTC autóklub teszteredményei olvashatók európai autópálya-pihenőhelyekről
Fotó megosztása:
Egy modern autó felkészítése nem tart sokáig, de a biztosítási zöldkártya annak ellenére sem árt, hogy nem kötelező az EU-országokban. Legyen nálunk baleseti bejelentő, lehetőleg idegen nyelvű!
Egy modern autó felkészítése nem tart sokáig, de a biztosítási zöldkártya annak ellenére sem árt, hogy nem kötelező az EU-országokban. Legyen nálunk baleseti bejelentő, lehetőleg idegen nyelvű!
Fotó megosztása:
Aki vezet, akkor se igyon alkoholt, ha a helyi szabályok ezt eltűrik! A szesz bizonyítottan nem segít a vezetésben
Aki vezet, akkor se igyon alkoholt, ha a helyi szabályok ezt eltűrik! A szesz bizonyítottan nem segít a vezetésben
Fotó megosztása:
Nincs értelme sietni, a látnivalók nem szaladnak el. A kép Drezda belvárosában készült
Nincs értelme sietni, a látnivalók nem szaladnak el. A kép Drezda belvárosában készült
Fotó megosztása:
Aki nagyobb társasággal utazik, ismerje főbb vonalakban az utat, ne bízzon vakon a navigációban és ne ragaszkodjon a konvojban vezetéshez! Más adottságú autók más stílusban vezető sofőrjeihez fárasztó igazodni, kényelmesebb saját ritmusban haladni, előzni. Érdemes inkább fix találkozóhelyekben megállapodni és ott bevárni egymást
Aki nagyobb társasággal utazik, ismerje főbb vonalakban az utat, ne bízzon vakon a navigációban és ne ragaszkodjon a konvojban vezetéshez! Más adottságú autók más stílusban vezető sofőrjeihez fárasztó igazodni, kényelmesebb saját ritmusban haladni, előzni. Érdemes inkább fix találkozóhelyekben megállapodni és ott bevárni egymást
Fotó megosztása:
Dugó esetén a sáv szélére húzódva alakítsuk ki a mentők utcáját!
1. A többnyire telerámolt autó miatt
fel kell fújni a gumikat, a pótkereket is! A gumiabroncsok helyes nyomásértékét a tanknyílás fedelére vagy az ajtóoszlopra ragasztott matricán látni. Ha gázfeltöltéssel újraéleszthető a légkondicionáló, ezt feltétlenül érdemes megtenni, mert baleset miatt vagy fizetőkapunál kialakult torlódásban embert próbáló a kocsiban főni.
2.
A mentők utcája – Dugó esetén a sáv belső illetve külső szélére húzódva alakítsuk ki a mentők utcáját, ha nincs vészsáv, ahol a segítők elhaladhatnak. Itthon is egyre többen tudják, hogy hirtelen torlódást látva nemcsak a fékbe kell beletaposni, de a vészvillogó bekapcsolásával a többieket is jó figyelmeztetni a veszélyre. A modern autók egy része ezt megteszi, de csak nagyon erős fékezésnél aktiválják maguktól a vészvillogót.
3. Forróságban vezetve könnyű ételeket fogyasszunk, és ne dőljünk be az energiaitaloknak: ha a fémdobozos rémségekkel korán elfüstöljük a tartalékainkat, akkor nem marad honnan meríteni, ha már nagyon fáradtak vagyunk.
4. Aki nagyobb társasággal utazik, ne ragaszkodjon a konvojban vezetéshez, nincs annál irritálóbb, amikor más adottságú autók más stílusban vezető sofőrjeihez kell igazodni, nem lehet saját ritmusban haladni, előzni. Érdemes inkább fix találkozóhelyekben megállapodni és ott bevárni egymást. Országúton hasznos megpihenni egy időre egy jó ritmusban vezetett autó mögött, de idővel vagy előzzük meg, vagy maradjunk le tőle, mert a vonatozás letompítja a reakciókat és ha a felvezető hirtelen fékez, az őt követő autóval könnyű beleütközni – vallja Székely Gyula vezetéstechnikai oktató.
5. És a végére a legfontosabb tanács: soha ne akarjunk előre kitűzött időre megérkezni, pláne ne versenyezzünk magunkkal, ne akarjuk megdönteni a 2008-as rekordot a horvát tengerpartig. Nincs értelme sietni, mert a tengerpart, az óváros, a csúszdapark nem szalad el.