Soha ne akarjunk percre pontosan megérkezni, pláne ne versenyezzünk magunkkal, ne akarjuk megdönteni a 2008-as rekordot a horvát tengerpartig
Könnyű ételeket fogyasztva biztonságosabb a vezetés
Dugó esetén a sáv szélére húzódva alakítsuk ki a mentők utcáját!
A táblázatban az osztrák ÖAMTC autóklub teszteredményei olvashatók európai autópálya-pihenőhelyekről, a következő képre kattintva jóval nagyobb méretben
10 fotó

Aki vezet, akkor se igyon alkoholt, ha a helyi szabályok ezt eltűrik! A szesz bizonyítottan nem segít a vezetésben

Aki vezet, akkor se igyon alkoholt, ha a helyi szabályok ezt eltűrik! A szesz bizonyítottan nem segít a vezetésben

Egész éjszaka vezetni természetellenes feladat, akkor is, ha kisebb a forgalom és enyhébb a hőség. Gyakoribb megállással, sűrűbb sofőrcserével, pörgős zenével és legalább egy ébren figyelő utassal csökkenthető a balesetveszély.

Kevesen állnak meg kétóránként pihenni, pedig ez volna a megfelelő. Mi azt tanácsoljuk, hogy legalább három és fél órányi vezetés után tartson szünetet mindenki. Nyári melegben eleve fontos a bőséges folyadékfogyasztás, ami a megállások ritmusát is segít kialakítani. Aki nem engedi kiszáradni magát, azt az esernyősejtek kapacitása mindenképp szünetre sarkallja 3-4 óránként.

 

Megállni csak pihenőben vagy benzinkúton, azon belül is a személyautóknak kijelölt, biztonságos parkolóhelyen érdemes. Könnyű hozzászokni az autópályás tempóhoz, mindig van, aki 80 felett érkezik meg a parkolóba: készüljünk fel rá, hogy az életünket veszélyeztethetik!

Autógáz-üzemben a motort nagyobb hőterhelés éri, mint benzinnel használva, ezért hosszú autópályás utazásokon Németországban is jobb 130-140-re mérsékelni a sebességet, még ha a szabályozás többet enged is.