Magyarországon belül nincsenek óriási távolságok, de egy külföldi nyaralás helyszínére már keményebb próbatétel lehet eljutni, embernek és gépnek egyaránt. Segítünk mérsékelni az úttal járó veszélyeket

Aki vezet, akkor se igyon alkoholt, ha a helyi szabályok ezt eltűrik! A szesz bizonyítottan nem segít a vezetésben

Aki vezet, akkor se igyon alkoholt, ha a helyi szabályok ezt eltűrik! A szesz bizonyítottan nem segít a vezetésben

Egész éjszaka vezetni természetellenes feladat, akkor is, ha kisebb a forgalom és enyhébb a hőség. Gyakoribb megállással, sűrűbb sofőrcserével, pörgős zenével és legalább egy ébren figyelő utassal csökkenthető a balesetveszély.

Kevesen állnak meg kétóránként pihenni, pedig ez volna a megfelelő. Mi azt tanácsoljuk, hogy legalább három és fél órányi vezetés után tartson szünetet mindenki. Nyári melegben eleve fontos a bőséges folyadékfogyasztás, ami a megállások ritmusát is segít kialakítani. Aki nem engedi kiszáradni magát, azt az esernyősejtek kapacitása mindenképp szünetre sarkallja 3-4 óránként.

 

Megállni csak pihenőben vagy benzinkúton, azon belül is a személyautóknak kijelölt, biztonságos parkolóhelyen érdemes. Könnyű hozzászokni az autópályás tempóhoz, mindig van, aki 80 felett érkezik meg a parkolóba: készüljünk fel rá, hogy az életünket veszélyeztethetik!

Autógáz-üzemben a motort nagyobb hőterhelés éri, mint benzinnel használva, ezért hosszú autópályás utazásokon Németországban is jobb 130-140-re mérsékelni a sebességet, még ha a szabályozás többet enged is.