Magyarországon belül nincsenek óriási távolságok, de egy külföldi nyaralás helyszínére már keményebb próbatétel lehet eljutni, embernek és gépnek egyaránt. Segítünk mérsékelni az úttal járó veszélyeket
Magyarországon belül nincsenek óriási távolságok, de egy külföldi nyaralás helyszínére már keményebb próbatétel lehet eljutni, embernek és gépnek egyaránt. Segítünk mérsékelni az úttal járó veszélyeket
Fotó megosztása:
Soha ne akarjunk percre pontosan megérkezni, pláne ne versenyezzünk magunkkal, ne akarjuk megdönteni a 2008-as rekordot a horvát tengerpartig
Soha ne akarjunk percre pontosan megérkezni, pláne ne versenyezzünk magunkkal, ne akarjuk megdönteni a 2008-as rekordot a horvát tengerpartig
Fotó megosztása:
Könnyű ételeket fogyasztva biztonságosabb a vezetés
Könnyű ételeket fogyasztva biztonságosabb a vezetés
Fotó megosztása:
Dugó esetén a sáv szélére húzódva alakítsuk ki a mentők utcáját!
Dugó esetén a sáv szélére húzódva alakítsuk ki a mentők utcáját!
Fotó megosztása:
A táblázatban az osztrák ÖAMTC autóklub teszteredményei olvashatók európai autópálya-pihenőhelyekről, a következő képre kattintva jóval nagyobb méretben
A táblázatban az osztrák ÖAMTC autóklub teszteredményei olvashatók európai autópálya-pihenőhelyekről, a következő képre kattintva jóval nagyobb méretben
Fotó megosztása:
Kevesen állnak meg kétóránként pihenni, pedig ez volna a megfelelő. Mi azt tanácsoljuk, hogy legalább három és fél órányi vezetés után tartson szünetet mindenki! A táblázatban az osztrák ÖAMTC autóklub teszteredményei olvashatók európai autópálya-pihenőhelyekről
Kevesen állnak meg kétóránként pihenni, pedig ez volna a megfelelő. Mi azt tanácsoljuk, hogy legalább három és fél órányi vezetés után tartson szünetet mindenki! A táblázatban az osztrák ÖAMTC autóklub teszteredményei olvashatók európai autópálya-pihenőhelyekről
Fotó megosztása:
Egy modern autó felkészítése nem tart sokáig, de a biztosítási zöldkártya annak ellenére sem árt, hogy nem kötelező az EU-országokban. Legyen nálunk baleseti bejelentő, lehetőleg idegen nyelvű!
Egy modern autó felkészítése nem tart sokáig, de a biztosítási zöldkártya annak ellenére sem árt, hogy nem kötelező az EU-országokban. Legyen nálunk baleseti bejelentő, lehetőleg idegen nyelvű!
Fotó megosztása:
Aki vezet, akkor se igyon alkoholt, ha a helyi szabályok ezt eltűrik! A szesz bizonyítottan nem segít a vezetésben
Aki vezet, akkor se igyon alkoholt, ha a helyi szabályok ezt eltűrik! A szesz bizonyítottan nem segít a vezetésben
Fotó megosztása:
Nincs értelme sietni, a látnivalók nem szaladnak el. A kép Drezda belvárosában készült
Nincs értelme sietni, a látnivalók nem szaladnak el. A kép Drezda belvárosában készült
Fotó megosztása:
Aki nagyobb társasággal utazik, ismerje főbb vonalakban az utat, ne bízzon vakon a navigációban és ne ragaszkodjon a konvojban vezetéshez! Más adottságú autók más stílusban vezető sofőrjeihez fárasztó igazodni, kényelmesebb saját ritmusban haladni, előzni. Érdemes inkább fix találkozóhelyekben megállapodni és ott bevárni egymást
Aki nagyobb társasággal utazik, ismerje főbb vonalakban az utat, ne bízzon vakon a navigációban és ne ragaszkodjon a konvojban vezetéshez! Más adottságú autók más stílusban vezető sofőrjeihez fárasztó igazodni, kényelmesebb saját ritmusban haladni, előzni. Érdemes inkább fix találkozóhelyekben megállapodni és ott bevárni egymást
Fotó megosztása:
Aki vezet, akkor se igyon alkoholt, ha a helyi szabályok ezt eltűrik! A szesz bizonyítottan nem segít a vezetésben
Egész éjszaka vezetni természetellenes feladat, akkor is, ha kisebb a forgalom és enyhébb a hőség. Gyakoribb megállással, sűrűbb sofőrcserével, pörgős zenével és legalább egy ébren figyelő utassal csökkenthető a balesetveszély.
Kevesen állnak meg kétóránként pihenni, pedig ez volna a megfelelő. Mi azt tanácsoljuk, hogy legalább három és fél órányi vezetés után tartson szünetet mindenki. Nyári melegben eleve fontos a bőséges folyadékfogyasztás, ami a megállások ritmusát is segít kialakítani. Aki nem engedi kiszáradni magát, azt az esernyősejtek kapacitása mindenképp szünetre sarkallja 3-4 óránként.
Megállni csak pihenőben vagy benzinkúton, azon belül is a személyautóknak kijelölt, biztonságos parkolóhelyen érdemes. Könnyű hozzászokni az autópályás tempóhoz, mindig van, aki 80 felett érkezik meg a parkolóba: készüljünk fel rá, hogy az életünket veszélyeztethetik!
Autógáz-üzemben a motort nagyobb hőterhelés éri, mint benzinnel használva, ezért hosszú autópályás utazásokon Németországban is jobb 130-140-re mérsékelni a sebességet, még ha a szabályozás többet enged is.