Elkészült az új Renault Clio, megérkeztek az első fotók és információk az autóról. 1990-es bemutatása óta 11,5 millió kelt el a Clióból, a Renault teljesítményének alapvető meghatározója. Be is vet mindent a gyártó, hogy vonzó legyen a kocsi. A külcsín, a belső és a technika is izgalmasnak tűnik.
Még nem ismerjük a pontos méreteket, de láthatóan jelentősen megváltoztak az autó arányai, elődeivel ellentétben nyúlánkabbnak, laposabbnak látszik. Az azonban bizonyos, hogy alacsonyabban ül a kasztni, mint korábban és a kerekek nyomtávja is szélesebb, ami mindenképpen sportosabb vezethetőséget ígér.
A tervezők igyekeztek a minél sportosabbra szabni az autó formáját, még úgy is, hogy a negyedik generációs Clióból háromajtós nem, csak ötajtós változat készül. Masszív sárvédők, izgalmas ablakformák teszik egyedivé a kocsit. Az új Clio orrán a DeZir tanulmányautó jegyei köszönnek vissza. Igaz az egy sportkocsi volt, ez pedig egy ferdehátú kompakt, de a hűtőmaszk-fényszóró egység itt is ugyanolyan jól mutat.
Bár az olyan elemek, mint a váltókar, kilincsek, ablakemelő kapcsolók stb. ismerősek más Renault-típusokból, a Clio igazán egyedi, úgy látszik, az anyagminőség és színvilág is sokat fejlődött. A műszeregység vegyíti az analóg és digitális jelzéseket, de a fő attrakció a multimédia-rendszert vezérlő képernyő a műszerfal közepén.
A 18 centis érintőképernyő egyfelől a navigáció valós idejű közlekedési információkkal felturbózott adatait jeleníti meg, minimalizálva a menetidőt és az üzemanyag-fogyasztást. Másfelől lehetőséget biztosít internetezésre is a Renault R-Link elnevezésű megoldással, így felhasználók ellenőrizhetik leveleiket, illetve az erre kifejlesztett oldalról alkalmazásokat tölthetnek le. Ugyanakkor információkat kaphatnak vezetési szokásaikról, amelyek esetleges megváltoztatásával csökkenthetik járművük fogyasztását.
Nemcsak USB- és jackcsatlakozást kínál a hifi, Bluetoothon keresztül és érkezhet a zene egy külső lejátszóról. De ebben az autóban a motorhang is lehet digitális. Az R-Sound Effect rendszer hat különböző motorhangot képes szimulálni, mindegyik egyedi és követi a vezetési paramétereket, mint a sebesség és a gyorsulás. Ez az egyik olyan alkalmazás, ami letölthető az említett oldalról.
Háromféle motorról szól egyelőre a Renault bejelentése. Új 900 köbcentis, háromhengeres turbómotor jelenik meg a Renault kínálatában, teljesítménye 90 LE, maximális nyomatéka 135 Nm. Ezzel a Clio, 4,3 literes szabvány szerint átlagfogyasztást produkál.
2013-ban e mellé érkezik az ismert 1,2-es turbós benzinmotor feljavított változata, adatai 120 lóerős teljesítmény és 190 Nm nyomaték. Dízelből 1,5 literes 90 lóerős kerülhet eleinte a jármű orrába, amellyel a gyár adatai szerint 3,2 literes átlagfogyasztás sem elérhetetlen.
Az új Cliót ősszel a Párizsi Autószalonon állítja ki először a Renault, akkor további információkat közöl a gyár a kocsiról, amelyet Franciaországban és Törökországban egyaránt gyártanak majd.