Alig pár hónapja gördült le az első Mercedes a kecskeméti gyártósorról, máris komoly, kerek számot ünnepelhet a csillagos márka magyar üzeme. 2012. július 2-án a napi kétszáz darabot kitevő termelés átlépte a tízezres határt. A hatalmas autótömeg első ötven darabja magyar tulajdonosokhoz kerül, míg a többi járművel a kecskeméti gyár a világ minden tájáról beérkező megrendeléseknek kíván eleget tenni. A személyautókat a Mercedes-Benz központi értékesítési részlegének adják át, akik az autók elosztását végzik.
A felfutási idő alatt a kecskeméti gyár termelése tervszerűen működik, a hónap közepén elindul a második műszak bevezetése, és a jelenlegi 2500 főről az év végére 3000 főre bővül a gyári alkalmazottak létszáma.
A stuttgarti székhelyű Daimler konszern 2008. június 18-án jelentette be, hogy Magyarországon fogja gyártani az új generációs kompakt Mercedesek egy részét, és hogy a 800 millió eurós új üzemet Kecskeméten építik fel. Magyarország történetének egyik legnagyobb zöldmezős beruházása a közvetlen foglalkoztatottakon kívül (idén 3000 emberig bővül a létszám) a beszállítói körben további 10 ezer munkahelyet teremt.
Az Európai Bizottság 2009. július 16-án engedélyezte, hogy Magyarország 29,7 milliárd forint összegű – pénzbeli és társasági adókedvezmény formájában nyújtott – támogatást adjon az autógyár létesítéséhez. Egyes számítások szerint a támogatás négy év alatt térül meg a beruházás körüli adóbevételekből. A gyár alapkövét 2009. október 16-án rakták le, egy év múlva elkészültek a gyárépületek, az építési megbízások több mint 80 százalékát magyar vállalkozások végezték. A hivatalosan március 29-én átadott új gyár a Daimler első kelet-közép-európai üzeme.