8:09,099 idővel teljesített a Nürburgring nagykörét, a Nordschleifét az Audi új villanyautója, az R8 e-tron. A világ legkeményebb tesztpályájaként ismert szakaszon Markus Winkelhock vezette a tisztán elektromos hajtású sportkocsit.
Az Audi R8 e-tron hajtásrendszere, amellyel a versenyző felállította e rekordot, minden elemében a szériamodellnek felel meg, amely a tervek szerint az év végére érkezik a piacra.
Két elektromos motorja összesen 280 kW (381 LE) teljesítménnyel és 820 newtonméter maximális forgatónyomatékkal szolgál, a hátsó kerekeken pedig szinte már közvetlenül az indulástól 490 newtonméter jelenhet meg. Az Audi R8 e-tron álló helyzetből mindössze 4,6 másodperc alatt gyorsít fel 100 km/órás tempóra, az egyébként 200 kilométer/órában korlátozott végsebességét pedig a rekordkísérletre 250 kilométer/órára növelték a tervezők.
Az R8 e-tron lítiumion-akkumulátora 49 kWh energia tárolására alkalmas, ami mintegy 215 kilométeres hatótávra elegendő. T-alakja révén a középső alagút alatt, illetve az utastér és a hátsó tengely között kapott helyet, s a fékezési és motorfék-fázisok során rekuperációs energia-visszatáplálás tölti.
Az Audi R8 e-tron karosszériája túlnyomórészt alumínium- illetve szénszál-erősítésű műanyag elemekből épül fel, nagy szerepe van abban, hogy a nagy teljesítményű sportkocsi saját tömege méretes akkumulátora ellenére 1780 kilogramm.
Az R8 e-tron szériaérettségét bizonyítandó, az Audi további rekordot is felállított. Közvetlenül az elsőt követően ugyanis Markus Winkelhock egy másik, 200 km/órára limitált végsebességű R8 e-tron volánja mögött teljesített két gyors kört, 8:30,873 illetve 8:26,096 perces időkkel mindkettőben bőven a korábbi rekord, a 8:42-es határ alatt végzett.
A leggyorsabb elektromos hajtású autó a Nürburgringen a Toyota EV P001 versenyautó, amely 7 perc 47,794 másodperc alatt ért körbe.